Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 21 december 2011

Vem kom på det här med jullov? ;-)

Nu ska jag strax hämta äldsta sonen från skolan efter hans julavslutning och vid lunch kommer mellansonen hem, efter sin julfest på dagis. 

Sen är det jullov i 3 veckor. T.R.E. veckor?! Barnen ser fram emot detta. Jag? Not so much... (Tror jag..?)
Jag ber till alla vädergudar att det i alla fall blir ok väder! Eftersom alla andra aktiviteter också har jul-uppehåll och jag inte är förtjust i att vara i t.ex. simhallen ENSAM med alla tre barnen (rädd att någon drunknar när jag inte ser) är mitt hopp att vi kan vara ute. Annars kommer energi-nivåerna nå oanade höjder (och resultatet vill jag inte ens tänka på).

Så ingen snöstorm, blåst eller regn, tack! I det fallet blir det mest innelek och jag kommer vara fullkomligt GALEN innan lovet når sitt slut! :-P



14 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Fast jag tycker att de ska bli sååå skönt när de har lov! Men så sover ju mina barn väldigt bra oxå;-)
Kram K

Grabben i bloggen bredvid sa...

+1 på den!

Västgötskan sa...

Jo, alltså... Att slippa köra och hämta och den biten är JÄTTESKÖN. Sovmorgon är inte så noga heller (Ja, dina barn sover längre K!) ;-)

Men jag vet hur rastlösa mina barn blir om de inte får köra sina vanliga aktiviteter och/eller kan vara ute och leka. Uj uj! :-))

Petra sa...

Underbart med tre veckors ledighet.
Kram

Anonym sa...

Ibland är det bra skönt med vuxna barn ...

Joanna Björkqvist sa...

Hoppas ni får det underbart med lagom mycket aktiviteter och myspys på alla sätt! Njut av lovet och ha inte för stora krav på något - allra minst dig själv!

Pillargontanten sa...

Utan småbarn, semesterdagar och annat, ingen ledighet alls....
Är jag lite avundsjuk på dig eller?
Jo, Tack, för din kommentar i min blogg :)

Västgötskan sa...

Petra:
Jodå, det ska, generellt sett, bli väldigt skönt. :-)

Frunåtmaken:
Jo, ibland har det sina fördelar. ;-)

Joanna:
Tack för dina jättefina ord!

Pillargontanten:
He he! Ja, småbarn och föräldraledighet har ju sina fördelar också. ;-D
Inte många klämdagar i år heller. "Värdelöst" ur arbetstagar-synpunkt. Bra ur arbetsgivar-synpunkt.

Bella sa...

Nu har jag mina små hemma med :) love it

Ezter sa...

Jag tyckte alltid det var kul när mina barn hade lov!

Ann-Sofie sa...

Sonens jul lov började i fredags och han börjar igen den 3:e.
Han är så pass stor så jag behöver inte "bry" mig så mycket, skönt att slippa att köra till skolan varje morgon.

Västgötskan sa...

Ezter:
Jodå, missförstå mig inte. Klart det är kul/mysigt på ett sätt. Energi-nivån blir så våldsamt hög ibland bara.. ;-D

Ann-Sofie:
Ja, om några år får äldsta sonen ta bussen. Vågar inte släppa iväg honom än, när han måste passera en stor väg. Men förstår att de är skönt när det löser det själva. :-)

Trillingnöten sa...

NU har jag lagt in dig på min bloggroll, äntligen! Jag kikar ju in här men har glömt att lägga upp dig så det blir några dagar mellan gångerna...men inte nu! Jag gillar jullov!! hahahaha...så klart!

Västgötskan sa...

Trillingnöten:
Ha ha! Kul att höra! :-D