Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 20 december 2011

Julgranspyntning hos Västgötskan (a-la-2011)

Först vill jag bara poängtera; Ja, vi högg gran. På vår egen tomt. ;-)


Viktigt att välja "rätt" gran tycker barnen. :-)


Granen kläddes. Jag var inte alls där och justerade... *harkel*
Någon mer som gör det? (Inte justerar alltså)... He he! ;-)


Där var den, i all sin prakt!
Vattnade den först idag, glömde det igår. Ooops... 



Julklapparna lades dit i "fina högar".


Jag vet inte riktigt om den nya yngre, bus-katten eller lilleman som
 är MEST pillig, var gäller kulorna och glittret??!
Men den som tar det hela med
mest ro är i alla fall gammel-katten. Han tyckte bara det var bra att vi tog in skogen i huset. Vem orkar klättra, när man kan ligga under den och lukta på blommorna barren...? Hihi!


11 som har tyckt till:

- sa...

Härlig bildserie!! Så gosigt med gammelkatten som ligger under granen bland klapparna <3

Ps. Här blir det nog ingen gran i år. Inte med 4 kattungar och en hundvalp...för jag tror det är dömt att misslyckas :P

Miss M sa...

Underbara bilder; men den på katten är stötskön! Livnjutare AB liksom =)

Kram

Gafflan sa...

Så alldels ypperligt att ha egen- och närodlad gran, bara att gå ut och hämta...å katten ser ut att stortrivas. :D
I år satte jag bara i ljusen i granen sedan lämnade jag över till döttrar att hänga i resten men förr när döttrar var små så "justerade" jag det mesta tills jag var belåten.

Anonym sa...

Fina bilder och vad mysigt med en lugn katt under granen:-)
Jag hittade hit via Helenas Livet på Landet.

Kram

äppelblomman sa...

Åh va mysiga bilder!! Ha ha känner igen det där med att justera;) jag gjorde samma sak;)
Kram K

Lippe sa...

Har knallat runt på min egen mark och det finns ingen gran som duger!! Får KÖPA!!
Myskatt, vilka fina färger han har!

Fru Gårman sa...

Jag funderar på gran, den kan väl stå mitt på golvet i vår lilla etta? :D

desperat hemmafru sa...

Jag har jättesvårt att inte fixa lite efter att barnen klätt julgranen... Kan inte fatta varför jag måste göra det egentligen. Mina föräldrar hade alltid samhällets fulaste julgran som vi ungar hade klätt. Min morsa skulle aldrig få för sig att ändra. Det tycker jag är stark gjort. FAST, i år har dottern klätt vår minigran alldeles själv och jag har INTE ändra ett dugg. Kan bero på att jag håller på att utvecklas eller så kan det vara för att hon numera är 13 år...

Västgötskan sa...

Anneli:
Ha ha! Va..? Fegis! ;-)

Miss M:
Japp, stor livsnjutare. Vi har mycket att lära av djuren. :-)

Gafflan:
Odlad och odlad. Den har vuxit vilt och fanns nog här när vi flyttade hit. Men ja, mycket smidigt. :-)

Elna:
Vad kul. Välkommen! :-)

Äppelblomman:
Skönt att höra att man inte är ensam. He he!

Lippie:
Jag ville köpa en. Fast kungsgran. Sambon tyckte det var onödiga pengar... :-D

Fru Gårman:
Tycker jag absolut! Det blir ju som att "dansa runt granen" hela tiden! Hi hi!

Desperat hemmafru:
Exakt så tänker jag också. Varför kan jag inte låta bli...??! :-P

Susjos sa...

Fina katten har det underbart där under granen :)
Härliga bilder!

h sa...

Härlig bild med kissen under granen. :)