Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 8 december 2011

Kära, digitala vän. Vad försöker du säga?

Jag tycker om att fotografera. Jag ska väl erkänna att jag inte är tokintresserad, men visst är det roligt. Det jag försöker säga är att jag använder kanske inte kameran dagligen.

Idag skulle jag föreviga lussebulls-baket 2011. Jag hann ta några kort. Kameran har i någon vecka varnat om lågt batteri och mitt i baket blev skärmen svart. Kolsvart.
Fram med batteriladdaren och i med batteriet. Väntade ett par timmar, satte i batteriet i kameran igen. Hände ingenting. I.N.G.E.N.T.I.N.G.?! Vad f*n...??

Testade igen. Precis när man sätter i batteriet i laddaren lyser lampan rött. Efter en kort stund lyser den inte alls. "Pillar" man lite på batteriet då, t.ex. lyfter det lite grann och lägger tillbaka det så lyser lampan röd igen. En kort stund, sen släcks den....

Ska den inte lysa rött ELLER grönt. Inte vara släckt??
Hur kan den pajja bara sådär...? :-(

Och nu till poängen. Bara för att jag inte kan ta kort, hittade jag ju bästa, roligaste grejen på länge att ta kort och blogga om! Åh, frustrerande!!!
Hoppas den hoppar igång igen, annars får jag gå ner till elektronikaffären och se om jag behöver köpa nytt batteri eller laddare..?



7 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Som du ju redan vet har jag ungefär samma problem, men i mitt fall är det nog mer så att kamerabatterierna är gamla och laddas sämre. Min laddare lyser i alla fall rött först och sen grönt - så långt allt väl. Men batterierna håller fasligt dåligt.

- sa...

Ja batteriet har nog pajat. Eller så har nåt annat pajat som gör att det inte blir kontakt helt enkelt. Så som det blev med en mobil jag hade. Den bara DOG. Bara så där. Inget hände när jag försökte ladda. Samma sak med min borrmaskin/skruvdragare. Batteriet är helt dött hur jag än gör..

Så du måste antagligen lämna in kameran alt. köpa nytt batteri. Trist. Varför händer alltid sånt där när det är som minst lämpligt? Såååå typiskt att man står där och precis ska ta kort på nåt extra bra eller roligt och så har kameran dött..

kattiiiiss sa...

Drygt!
Lukas välte av misstag ner vår kamera i golvet igår. Den funkar dock än :-)

Petra sa...

Åh vad trist det är!

Kram

Unknown sa...

trist.. man vill ju bara för eviga vissa minnen.. jajaa.. hoppas att kameran fungerar snart igen ! // kram

Anonym sa...

Så typiskt att tekniken ska krångla, när man som mest behöver den...

Barnens Hjältar sa...

Vi håller på att byta leverantör och när första har kopplat ner tar det tydligen sex dagar innan det kan komma igång hos den nya. Fattar inte vad det är som tar tid men men. Har skaffat ett mobilt bredband (kontant) som vi alla får slåss om i veckan ;)