Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 8 december 2011

Min son - en fnittrande MacGyver?!

Är det bara här hemma som bebisarna får MASSA hår i nacken och nästan inget på huvudet? Med alla tre pojkarna har det liksom tagit ett år eller två innan håret mitt på huvudet har vuxit ikapp det i nacken.

Likaså med lill-skiten nu alltså. Igår blev jag lite "trött" på att han "gick" omkring och såg ut som MacGyver (även om jag var lite småkär i karln för en sisådär 20 år sen... Ha ha!)

Så fram med klippapparaten och kortare nackhår på 30 sekunder. Jag fasade lite grann för hans reaktion.
Hur den blev? Han satt och fnittrade. En 10-månaders bebis som FNITTRAR..?! Vad är det för barn jag har egentligen? *skrattar*



5 som har tyckt till:

Förvirrade Morsan sa...

det är inte bara hos er, min plutt hade i stort sett bara hår i nacken till att börja med och knappt något på huvudet... Men han såg mer ut som en gammal gumme som lider av håravfall än som McGyver ;D (Sen slutade det med att han gnodde bort håret i nacken och när han var runt... ett kanske? var håret på huvudet betydligt längre än det i nacken ;D)

kattiiiiss sa...

Hoppas att han blev fin!
Det där med hår det är en historia för sig ;-)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Han blev säkert tjusig!
Här är det Alfons som behöver rakas:)

Västgötskan sa...

Han blev jättefin. Kändes mycket "äldre" med en gång.
Jag skulle ju kunna fota och lägga ut bild. Men nä, just det. Jag kan ju inte det... *suckar förtvivlat* ;-)

Anneli Stålberg sa...

En fnittrande liten MacGyver bådar gott för framtiden :D

Min 7-åring har lika mycket hår på sina armar och sin rygg som McGyver. Om än fjunigt och väldigt ljust :)