Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 22 december 2011

Att ni orkar?!

Jag borde ha (och har) all tid i världen. Allt är i princip klart inför julen; Granen står där den ska och är klädd, julklapparna är inköpta och inslagna, maten är inhandlad. Det enda jag behöver göra är att griljera skink(helvetet)an. 

Man skulle kunna tro att det är nu Västgötskan skuttar omkring i huset i förkläde; som en riktigt trallig, glad, huslig, gammaldags kola- och knäcklagande mamma...? 
Nope! Jag har ingen ork, så här två dagar innan julafton. Det är nog en jäkla tur att allt redan ÄR klart, annars hade inget mer blivit gjort...


Jag läser bloggar där ni kokar knäck, kola, fudge och julgodsaker i tusentals. All heder åt er! Men kom ihåg vem som kommer vara smal(are) efter jul. Kom ihåg det! Va, va va...?!!

(Obs! Ta inte dessa ord för hårt. Jag bara jävlas för att inte få dålig samvete, när jag själv inte bakar något gott). ;-)


26 som har tyckt till:

Ezter sa...

Ja jag lär inte vara smalare efter jul, trots avsaknad av de mesta hemlagade godsakerna. Firar man jul hos andra finns de ju ändå... Men sen så, sen borde man ta tag i sitt liv. Kanske.

Gafflan sa...

Nu har du gjort allt du behöver göra för att fira jul så du kan med gott samvete slappna av och inte orka ett skit. Godis finns att köpa i affären om man vill ha. :D

Bella sa...

Fniss

anneliten sa...

Marabou säljer 4 miljoner aladdin/paradis-askar till jul. Vi är 9 miljoner svenskar. Nästan en halv ask borde vara din.

Åsa sa...

Haahaha, det kunde varit jag! Jag hade planer på att bana en (1) saffranskaka, inget mer. Men jag har inte orkat. Än. Men vem vet? ;)

Jess sa...

Har bara gjort pepparkakor, lussebullar och en sorts godis. Jag blir tjock av köpegodis också...hahahha!

Nettan sa...

Det enda jag riktigt längtar efter att få göra till jul är Mozartkulor. Men i år ligger nougaten och mandelmassan kvar på bänken men jag får kanske skylla på lite kräksjuka ;-). Annars är jag ingen stor julpysslare, tyvärr. / Nettan

Suzan sa...

Jag bakar bara sånt som går skitfort! Men idag förvånade jag tom med själv med att göra morotslåda som tog över två h! haha..

Trillingnöten sa...

Jag skulle aaaaaaaldrig sätta i mig julgodis under julen! Aaaaaldrig...aaaaaaaldrig....aaldrig...aldr. Okej, då. Jag skulle :p

Västgötskan sa...

Anneliten:
Min sambo fick en paradisask, så ja, den statistiken stämmer nog rätt bra. Ha ha! :-)

Åsa:
Det är inte jul. Än... ;-)

Jess:
Ha ha! Ja, köpegodis eller inte, det spelar nog mindre roll. :-D

Nettan:
Kräksjukan är ett VÄLDIGT giltigt skäl!

Suzan:
Ibland överraskar man sig själv också! ;-D

Trillingnöten:
Du låter övertygande... Eh... Kanske. ;-)

Mallan sa...

Gör bara nåt pyttelitet då :-)

Camillas dagar sa...

Usch ja... Jag började tidigt, så vi är klara. Vi firar jul i morgon, eftersom jag tyvärr jobbar julafton och juldagen. Blir lite trött av att läsa hur mycket alla fixar... Jag har gjort minimalt i år, gravat lax och gjort köttbullar typ. Inget julgodis (finns ju att köpa), ingen egengjord sill... Äsch, det blir jul ändå.
God Jul!
Kram!

Ceciliah sa...

Vi har klätt granen, ska griljera skinkan men thats it! Stressar INTE runt, fixar inte mat/godis i överflöd. Jag har bestämt mig för att skicka hetsen och fokusera på umgänget och kärleken.

Susjos sa...

Jul blir det hur som helst!
Är ingen större julpysslare heller :)

Men stor schlagerfantast! :)

4U2 sa...

Man kan också fixa mycket "godis" åt de andra och inte äta själv, då spelar det ingen roll om man inte gått ner ngt kilo, man kommer se smalare ut bredvid de som ätit godiset jag gjort! :) ;)

anette sa...

Jag lär var smalast ;) har kämpat att få bli lite fet sedan barnsben trots all fudge och godsaker så är jag still ett snöre :))

Kram i sena kvällen
P.s jag är också skitrött på allt fix omkring denna kommande dag men måste få till janssonen i morgon vare sig jag vill eller inte.
puss

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, det där stämmer nog. Jag kommer att vara smalast :)
Bara vi får tag i granen är jag nöjd, men det är svårt eftersom vår bil är på verkstad och satt käppar i hjulet för oss i våra julförberedelser.
Nåja, vad är väl en bal på slottet..?
:)

- sa...

Haha :D Jaaaa, när alla andra ger nyårslöften att banta kan du passa på att unna dig nåt extra gott och skåla i champagne utan dåligt samvete ;))

Jag begriper inte heller hur alla orkar och hinner eller ens varför det är nödvändigt att ställa till så mycket jobb o besvär för 3 ynka dagar på året...

Dessutom har snön regnat bort inatt, julstämning...not so much..

Malla sa...

Håhåhåh! Disciplin vettu, disciplin! :D
Och att inte skippa träningen bara för att man är ledig/det är jul.
Jag räknar med att ha gått upp 0.3 kilo efter julhelgen - allt på grund av vinet :P

Västgötskan sa...

4U2:
Ha ha! Ja, så kan man ju också se på det förstås. ;-D

Anette:
Du är en "sån där" som min sambo, som man är jätteavundsjuk på... ;-)

Husfrun:
Har ni inte fått in granen ÄN??

Anneli:
Ja, något dåligt samvete tänker jag inte ha oavsett om jag äter godis eller inte. Så som jag tränar nu för tiden. Hihi!

Malla:
Det är ett gissel det där vinet... ;-D

Anonym sa...

Äsch, tänk på de stackars godistillverkarna/konditorierna, de ska väl också tjäna sitt levebröd.

Det är tur för dom att de har oss lite mindre pyssliga... ;)

Fru Lindholm sa...

Planen är 5 träningspass denna vecka så jag kan njuta av vinet och chokladen med gott samvete. *haha* Så det finns godsaker åt oss alla fast man inte gör eget julgodis. Ingen i min familj är ändå för julbaket. Dem lussebullar jag bakar brukar ändå hamna i papperskorgen till slut för att ingen äter dem.

Nett sa...

Allt är klart här med, ja utom maten som skall lagas idag. Imorrn är vi ca 143 personer till bordet. :) God jul till dig!

Västgötskan sa...

Fru Lindholm:
Med det träningsupplägget kan du gott unna dig! ;-)

Nett:
134 (hundra-trettio-fyra???) personer?! :-O

Västgötskan sa...

Förlåt, 143... Men ändå?! :-O

Grabben i bloggen bredvid sa...

Hos mig är det catering och städhjälp som gäller i jul. Det är de absolut bästa jag gjort någonsin. Mer tid med familjen och alla är gladare.

God Jul!