Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 13 december 2011

Jag är oerhört avundsjuk...

...på alla er som har ett badkar!
Senast vi hade ett var för 6 år sen när vi bodde i hyreslägenhet. Jag duschade aldrig på morgonen innan jobbet. Jag gick hellre upp 30 min tidigare och la mig i ett bad! :-)
När vi sen byggde huset har vi haft en toalett nere med enbart dusch. Ett större badrum är planerat till övervåningen, men än så länge har vi bara hunnit göra i ordning barnrummen. Läääängtar något enormt!


Duscha är ett onödigt ont i min värld. Jag ser inte njutningen i det, mer än syftet att bli ren.
Ett badkar däremot. Åh, så skönt att sjunka ner i riktigt hett vatten (så man nästan skållar sig). Särskilt nu kalla höst- och vinterdagar!

Är ni dusch- eller badmänniskor?



18 som har tyckt till:

Ting sa...

Jag badar aldrig.
Duschar hellre och kan knappt vänta tills vi renoverar badrummet för då ryker badkaret!

Lairama sa...

Både och.
Jag älskar att ta ett varmt bad när jag är frusen eller vill ha en stund för mig själv och läsa en bok. Men jag älskar att duscha också. Varmt, länge och inte ett dugg miljövänligt.

Nina sa...

Dusch... är alldeles för rastlös för att ligga i ett bad... förstår inte riktigt grejen... jovisst, det är skönt... men *vift, vift* på tårna och vad ska man sedan göra då? Fast ett sittbadkar hade nog varit en bra grej för mig... vanliga badkar måste jag spjärna emot med tårna för att inte drunkna i... sittbadkar vore nog en gyllene medelväg! =) Men för sjutton, in med ett badkar bums! Är det en kvalitetsgrej så är det!

kattiiiiss sa...

BAD!
Älskar att bada.. det lindrar dessutom mina onda leder. Förstår att du längtar!

Sov gott du
Kram

Ann-Sofie sa...

Jag håller med dig om badkar. Har levt så många år utan och det är fruktansvärt :). Har badkar nu och det är ju som du säger så himlaskönt att sjunka ner i skåll hett vatten och bara njuta!

Gafflan sa...

Vi tog bort badkaret när yngsta var 3-4 år men jag ångrar mig...får se vad framtida badrumsrenoveringar kan ge. :D

Anonym sa...

Jag är en duschmänniska, gillar att vrida på varmare osv.
När vi köpte vårt hus fanns inget badkar! Byggt 2008! Så det blev ut på jakt så barnen iaf ska få bada och jag ibland. Behövde ett litet iom snedtak och planlösning

Åsa sa...

Jag badar titt som tätt, och vi satte in badkar igen förra året när vi renoverade badrummet, trots att det egentligen är för trångt!

äppelblomman sa...

Åhh jag med vill ha ett! När vi bodde i lägenhet så badade jag oxå jämt! Underbart var det! Vi ska oxå ev göra om o fixa bastu o då ska jag minsann oxå ha ett badkar!!;)
Kram K

h sa...

Jag skulle med vilja ha ett badkar. Så mysigt att tända lite ljus och slappna av i riktigt varmt vatten, åsså lite skum på det. :)

Elle sa...

Vi har ett badkar, men tyvärr är det inte bekvämt att ligga i. Det är nackdelen när man beställer badkar per katalog.
Jag duschar gärna och länge - och varmt! Tycker också om att bada och duscha i väldigt varmt vatten.
Antagligen skulle jag bada oftare om badkaret vore bekvämare.

Nett sa...

Kan säga att jag är avundsjuk jag med, jag har saknat badkar i 8 år nu.. *abstinens*

Petra sa...

Är ingen badkarsnisse så vi har två duschar. Barnen badar hos mor och far ibland och de älskar det.
Kram

- sa...

Jag har ju duschen i badkaret och ingen duschkabin, men ändå duschar jag mest. På vintern blir det en hel del varma bad förstås för jag fryser. Men numera har jag inte ro att ligga och glöta i timmar som jag gjorde förr..då låg jag alltid där med en bok och läste och hade kanske ett glas vin på kanten eller en kopp choklad. Numera pallar jag inte mer än en kvart högst, sen måste jag upp. Visst tänker jag ibland att jag ska mysa till det med tända ljus och skumbad och ett glas vin...fast det slutar alltid med att jag inte pallar att ligga där. Haha.

Anonym sa...

Jag har badkar men använder det inte särskilt ofta. Men banne mig, när du beskriver det så fint, här ska minsann badas ikväll. :)

Joanna Björkqvist sa...

Vi har badkar, men jag tycker att det är sådant slöseri med vatten att bada, så det blir aldrig av. Jag tror jag har badat två gånger på de tolv åren vi har bott här, men när barnen var små badade de ofta. Men då räckte det ju med lite vatten...

Fru Lindholm sa...

Så skönt med ett varm bad nu så här års när man är frusen. Skönt efter ett träningspass om inte annat när kroppen säger ifrån. Barnen älskar att bada.

Ezter sa...

Jag håller med om dusch! Ett nödvändigt ont, inte ens uns njutbart (merän nån enstaka gång!) Hellre ett varmt bad, tyvärr blir det allt för sällan, trots badkar!
Och ja, jag tänkte också på det där med att vin bara blir bättre med åren! :)