Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 6 december 2011

December ÄR en vintermånad. Det är säkert!


Vi ojar oss över 1-2 cm (!) snö,  ishalka, höststormar och gud vet allt...

Det får mig att undra... När jag var liten var det ju mer regel än undantag med en halv meter snö. Och dessutom var det inte lag på vinterdäck. Min farsa körde runt på sommardäck året runt och tog sig fram utan problem!

Var är det egentligen som är "värre" nu...?Är vi bara gnälligare över lag, eller har vi blivit sämre på att köra bil?


14 som har tyckt till:

Frugan med Lillan i magen sa...

Ja du den frågan har jag oxå ställt mig

Cissi sa...

Å vad härligt med mycket snö.. ;) Här har vi bara lite puder här och där.. ;)

Nett sa...

Vi är helt enkelt gnälligare och bortskämda idag än förr ;)

Ja priset på tomten hade jag uinte kunnat säga ändå för det är en julklapp som jag fick för många år sedan :)

kattiiiiss sa...

Det kan nog vara båda delar. Ett jävla gnällande är det.... OBS besök inte Apoteket! Där gnälls det ännu mer HAHA (refererar till mitt senaste inlägg) ;-)

äppelblomman sa...

Ja du, bra fråga??;-) Men snön är ju såååå fantastisk!!
Kram K

Suzan sa...

mysig bild!!
(kanske sämre bilar nu? )

Bella sa...

Håller med!

desperat hemmafru sa...

Eller så tyckte du bara att din farsa körde säkert som en bandtraktor, eftersom du inte hade bättre förstånd än så... ;-)

♥ Sojka ♥ sa...

Jasså gör du?! =) Ja jag kommer inte kunna det längre fram utan det har varit nu när M har extra praktik på kvällen och då börjar han senare. Sen när jag börjar jobba så går det ju bara efter jobb. Fast jag hade gärna tagit det på morgonen men tror inte jag kommer hinna det. :)

Ja jag minns att det alltid var snö när jag var lite och jag fick alltid åka pulka! Nu blir det svårt! :(

Kram!

- sa...

Jag har också funderat på det där. Jag menar, vi barn åkte skridskor i timmar utan hjälm, vi åkte i en gammal saab med sommardäck och inga säkerhetsbälten. Men det kanske är så att trafiken inte var lika intensiv då, vägarna var bättre underhållna och kanske folk överlag hade mer sunt förnuft i trafiken? Eller så är det bara en sjukdom i samhället att vi ska skyddas till förbannelse av lagar så att vi glömmer bort det egna sunda förnuftet..eller nåt..

*funderar vidare*

Petra sa...

Många blir livsfarliga i trafiken så fort det snöar liiiiite.
Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken underbar underbar bild. Så vill vi att det ska se ut.

Ting sa...

Eller skedde det fler olyckor förr men din pappa och alla ni andra hade tur?

Västgötskan sa...

Ting:
Kanske. Eller så var inte människor så förbannat stressade förr, så de behövde köra om de som körde lugnt när det var halt..?