Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 29 december 2011

Västgötskans årskrönika!

    Januari:
Trysil, Norge!


Februari:
En liten prins kom till världen!



Mars:
En annan "prins" bosatte sig hemma hos oss. Bosse bus!


April:
Jag började träna. Och var rätt nervös/skeptisk. (Men det gick ju bra). :-)



Maj:
Barnen ballade ur och lekte "puppet-show" med sina strumpor... *skratt*


Äldsta sonen hade fotbollscup med sin klass.
Och klarade målvaktsjobbet galant! (Objektiv! *hrm*) ;-)


Juni:
Mellansonen fick inte måla naglarna för pappa och tog saken i egna händer, med hjälp av en röd tuschpenna! :-)


Vi sov även i vindskydd! Mycket spännande och uppskattat av barnen.


Juli:
Skara Sommarland!



Augusti:
Lill-skiten döptes.


Vi besökte en stenåldersby och testade allt från paddling och göra spjut, till att skjuta pilbåge och baka eget bröd.


Och upptäckte till vår stora förvåning att de hade brandsläckare redan på stenåldern?!


September:
Bowling-time!


Oktober:
Äldsta sonen har barnkalas för hela klassen. Fullt med barn och fullt ös!


"Ljus i Alingsås"!



November:
Ladies Night! Mycket trevligt. Mycket hög ljudnivå...! :-O




December: 
Jag blev bjuden på nobelfest!



Äldsta sonen tävlade i gymnastik och kom 2:a!



Och det bakades lussebullar. Mmmm!


Nu får vi se vad 2012 har att erbjuda...? :-)

21 som har tyckt till:

Malla sa...

DAMN! Jag skulle ju vara först med nyårskrönikan :P
Kul år verkar ni ha haft ju :)

Gafflan sa...

Vilket bra år du haft! Speciellt med tanke på att februari var en speciellt storslagen månad med ny familjemedlem! :D

Villa Frejas bokblogg sa...

Stenåldersbyn lät ju rolig. Var ligger den? Vill också dit.

Hade också tänkt fila på en årskrönika idag... Får se vad det blir av det.

Västgötskan sa...

Husfrun:
Den rekommenderas. Mycket trevlig! Och det fanns lite lösa får och andra "snälla" djur på sista "åldern" också. Bondesamhälle, du vet. :-)

Det ligger strax utanför Falköping. Här: http://www.ekehagen.se

Lairama sa...

Du verkar ha haft ett bra år. Inget slår väl att få en ny liten familjemedlem.
Nobelfesten är ju inte fy skam heller ;)

Duktiga Tjejen sa...

Oh, jag har börjat skriva på min men gör klart den imorn =)

Kul att se! Jag som har följt din blogg såpass kort visste inte ens att du hade fått en unge I ÅR! Grattis! Lite sent grattis, men... ;)

Petra sa...

Vilket år!

Barnens Hjältar sa...

Härligt! Ja jag gillar att läsa krönikor, blev själv inspirerad av någon blogg förra året, minns inte vilken dock :P
Hoppas få se många krönikor i bloggvärlden nu :-)

LillaTuss sa...

Förutom guldklimpen i februari måste väl Nobelfesten ha varit höjdpunkten. Tack för titt hos mig. Med tanke på din beskrivning av dig själv kan jag inte låta bli att lägga till mig som följare.

God fortsättning å sånt där annat man säger så här års

- sa...

Ah, bildårskrönika, himla bra sammanfattning där du! Tror jag "snor" idén faktiskt. Annars blir det nog för mycket text...;)

Västgötskan sa...

Lairama:
Japp, nobelfesten var en höjdare. Kungen är rätt pratsam faktiskt... ;-))

Duktiga tjejen:
Bättre sent än aldrig. Inte lätt att veta ju. Tack! :-D

Fröken Hulda:
Vad kul att du vilja följa mig! :-))

Anneli:
Ja, risken var överhängande, kände jag. :-)

kattiiiiss sa...

Kul!!
Mysigt år :-)
Jag tänkte slänga upp min imorgon!

desperat hemmafru sa...

Vilken fin årskrönika! Nu blir man ju lite inspirerad. Hoppas jag har tillräcklig inspiration för något liknande. Det var kul att få "läsa" din.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter som ett härligt år med mycket smått å gott och härliga upplevelser!

h sa...

Verkar som du haft ett bra år. :)
Trevlig idé med årskrönika.

Mångmamma sa...

Fin krönika och tack för länken till stenåldersbyn, dit måste den här historienörden få åka!
Gott slut och ett riktigt gott nytt år också.

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att det låter som ett helt fantastiskt år. Hoppas att 2012 blir minst lika bra.

Janne sa...

Godmidag !¨
Trevligt år du har haft hoppas nu 2012 blir lika bra
Gott nytt år
mvh Janne

Janeth sa...

Ååååå jag tycker ju att dessa årskrönikor är toppen skoj att läsa :)
Dock har jag själv en obotligt dålig sinnesnärvaro för tillfället och minns ju knappt vad som skedde igår.....så jag hade nog aldrig lykats få ihop en egen =P

Önskar er ett gott slut och ett ännu bättre nytt år i morgon!

Unknown sa...

ser ju ljuvligt ut.. hur ska ni kunna slå detta !!!!!???????

Västgötskan sa...

Maria:
Ja, det blir inte lätt! Hade sambon velat ha en 4:e hade oddsen varit högre, men... Hihi! ;-)