Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 18 december 2011

Hata vs inte tycka om.


Vid matbordet:

Äldsta sonen: "- Jag hatar squash".
Mellansonen: "- Nähä, squash är ju gott. Men jag hatar kål!"


Jag: "- Ni "TYCKER INTE OM"...  Man kan inte HATA en grönsak!"
Äldsta sonen: "- Nää... Ok, jag tycker inte om squash."
Mellansonen: "- Mamma? Jag HATAR i alla fall kål..!" 


*suck*



15 som har tyckt till:

desperat hemmafru sa...

Tänk att det finns fler än jag som märker ordval. Och att det finns barn som fullständigt sk-ter i vad man säger ;-)

kattiiiiss sa...

Hahaha
Jag föredrar kål om jag får välja ;-)

Petra sa...

Hatar är ett så starkt ord så jag försöker inte heller att säga det och rättar till barnen när de säger det.
Kram

♥ Sojka ♥ sa...

haha så goa dem är. Jag fick också lära mig när jag var lite att man kaninte hata. :) Ska lära mina barn samma sak och det ska bli roligt att höra dem snacka. Ja dem, fler ska jag ha någongång! =)
Kram!

Nett sa...

Haha, de är väl för underbara :)

Lippe sa...

Haha!!
Stackars kål!!

Gafflan sa...

Höhö, dom är ljuvliga di små barnen och stora barn också för all del. :D

Jess sa...

Försöker också lära mina barn att man inte kan hata mat, går så där... ;)

Jess sa...

Glömde, silverrenen har jag för mig att jag köpt på Rusta, kan vara Lagerhaus också. :)

Malla sa...

haha :)
men håller med dig, hata är lite väl starkt i sammanhanget :)

Barnens Hjältar sa...

Ja, jag hajade med till när de sa elephant orphanage. Tycker det är häftigt värre :-)

Duktiga Tjejen sa...

Jag ÄLSKAR squash, för visst kan man älska en grönsak? Jag förstår inte riktigt det där med att man inte kan hata eller älska något i matväg. Vem bestämmer det? ;)

Västgötskan sa...

Duktiga tjejen:
Klart alla uttrycker sig som de vill. "Älskar" är ju dessutom i positivt syfte. Jag tycker att "Hata" använder när det verkligen är något man HATAR. Inte något i matväg. (Egentligen tycker jag nog detsamma med "älskar"). :-)

Nyckelpigan sa...

Hihihi Ungar är bara för sköna! Vilka kommentarer de kan kläcka ur sig, vår lillebror är mästare på det =)

Duktiga Tjejen sa...

Jag HATAR bacon-lukt. Verkligen hatar, hihi! Eller ska jag säga ogillar ;)