Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 12 december 2011

Nu får vi inte en lugn stund!

Då var det dags. Lill-skiten har stått "lull" ett par veckor och går mer än gärna (!) när man håller honom i händerna. Men så fort man har släppt så sätter han sig ner. Tills idag. Han stod och grejade i en av kökslådorna (Nej, inte den med knivar!) ;-)

Han stod lutad, så hans fötter var ca en halvmeter från lådan. Plötsligt släpper han taget, grejar med plastpåse-kartongen som han hittat och utan att tänka sig för tar han 3 små, korta steg fram mot lådan, för att sen ta tag i den igen.

Självklart (som så många andra "första-gången-han...." så hann jag inte ta kort). Därför bjuder jag på ett annat foto. Klättra kan han nämligen också göra! 

"- Va, vadå? Vad menar du med -stol??
Nej, nej, det är en klätterställning mamma! Det är säkert!" 


10 som har tyckt till:

Petra sa...

Underbart kort!

Gurtah sa...

Pappas pojk!!! ;)

Gafflan sa...

Åh lille tulle! Så kul det är när dom börja våga gå på riktigt. :D

http://hannaskrypin.se sa...

Hihi, vilken härlig bild!

Barnens Hjältar sa...

Duktig kille, nu är det slut på friden. Milla är fortfarande rätt kass faktiskt men jag har verktygen att hantera det hemma i varje fall :P

♥ Sojka ♥ sa...

Oj farligt! =D Tänk att den inte välter! =O
Ja vad skönt att någon håller med mig med extra saffran! Jag älskar saffran! :)
kram!

kattiiiiss sa...

Han är så gullig!
Klart mamma ska hållas sysselsatt :-)

Elle sa...

Nu börjar stressen!
Särskilt roligt är det när man har två småbarn som springer åt varsitt håll...
(hur orkade jag?)

Ha en skön vecka med massor av framSTEG!
Kram Elle

Joanna Björkqvist sa...

Jag minns exakt hur vår dottern stegade runt helt obekymrat om hon bara hade ett litet lillfinger att hålla i. Så fort jag släppte henne så satte hon sig ner igen. Hon som gick så stadigt nyss. Det var en lustig, och väldigt kort tid, i livet!

Nu tar hon så långa kliv att jag knappt hinner med - men så är hon ju tolv och på väg ut i livet...

Lairama sa...

Oj, nu börjar jagandet :) Det är inte klokt hur snabba de är de små liven när de sätter fart.

Jättemysigt kort!