Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 19 december 2011

Det trodde jag aldrig?!

Men jodå, vi överlevde!
Med marginal. Det var betyyyydligt mindre folk i stan än vad jag trodde. Herregud, så här lugn julklappsinhandling har jag nog inte varit med om sen....ja, kanske någonsin?!
Kan det spela in att det var måndag i en full jularbetsvecka (inga klämdagar) och att det var den 19:e idag? Dvs inget barnbidrag eller lön utbetalt?




Så här kan jag tänka mig att ha det VARJE år!
Nu är dessutom julgranen huggen, pyntad och alla julklappar inslagna och lagda under granen (bilder kommer imorgon).

Ha en skön måndag kväll! Det ska jag ha. Försöka börja känna julkänsla. Den infinner sig inte riktigt, riktigt än. Men julgranen och klapparna gjorde att det pirrade liiiite i magen. :-)



14 som har tyckt till:

Shamrock sa...

För mig känns det som en vanlig sketen måndag. Hoppas att julmysstämningen kommer frampå fredagskvällen

Lippe sa...

Här skulle julklapparna varit inslagna om jag kommit ihåg att köpa papper...

Gafflan sa...

Det är det där pirret jag är ute efter som inte riktigt vill infinna sig. Snart så.

Villa Frejas bokblogg sa...

Hugger ni gran alltså... vi ska köpa. Vet inte om jag vågar hugga nån nånstans ;)
Tror också att lågkonjunkturen spelar stor roll. Folk har inte råd att shoppa som förr.

kalebass sa...

Nej, julstämningen vill inte infinna sig, tyvärr. Tänkte titta på Ernst nu, kanske kan han göra något...
Imorgon lägger jag in sillen, den doften borde göra susen!
Ha en mysig kväll!

Anonym sa...

Det är helt galet lugnt på stan. I Stockholm är det inte ens kö i vissa butiker. Stackars butiksägare säger jag bara :/

Jag fick själv uppleva det på jobbet idag, jag arbetar för ett barnklädesmärke som har en outletbutik i City as we speak. Då det var sjukdom i personalen var jag tvungen att åka från HK och leka butik :) Hur som, det är inte några julklappsinköpare i stan!! Vad händer??
kram

Petra sa...

Ha en underbar kväll och njut lite extra att det gick så bra idag.
Kram

kattiiiiss sa...

De flesta ger sig nog ut imorgon då barnbidragen kommer!
Skönt att ni kunde shoppa i lugn och ro!

Lairama sa...

Vilken tur vi hade. Jag tänkte ge mig ut i vimlet i morgon... så påminnde du mig om att barnbidraget kommer då.
Förmodligen lär jag inte vara ensam och trängas :(

Ha en fin kväll.

♥ Sojka ♥ sa...

Ja ha ha det går bra! =D
En massa att göra. Alla etiketter har ju hamnat som kategorier då blogger egentligen inte har det så jag msået inte och fixa det i wordpress annars älskar jag verkligen att jag bytt! =)
Kram!

Anneli Stålberg sa...

Vad skönt att det gick så bra :)
Nu närmar sig julafton verkligen med stormsteg.

Nyckelpigan sa...

Här har granen inköpts idag. Ett litet steg närmare julafton :) Tror inte jag kommer få en lika lugn & behaglig julklappsjakt som du hade idag när jag ska börja jaga på onsdag. Suck

Susjos sa...

Va härligt det låter :)

Nett sa...

Var mycket folk i rörelse redan i lördags tycker jag. Jag har i allafall allt färdighandlat, däremot har jag en liten lista "glömt att handla" som jag tar på Torsdag morgon när jag har slutat jobbat på morgonen. :)