Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 10 december 2011

Jag blev visst inte bjuden i år heller...

Här sitter jag och tittar på nobelfesten. Inte blev man bjuden i år heller. Det är t.o.m. min namnsdag idag! Borde inte det vara skäl nog?
Jag som hade klätt upp mig och allt.... (Ignorera brunkrämen, det blev lite "too much" där. *harkel*)


Visst hade jag (snott) införskaffat en snygg klänning?!


Men jag är inte bitter. Vem vill sitta där och leka "Pretty Woman" egentligen? Alltså börja med besticken längst ut och jobba dig inåt-tänket. Att ha servetter i knät, inga armbågar på bordet, inte rapa efter maten.


Nej, det funkar ju f-n inte! Jag stannar hemma, byter om till mysbrallorna och lägger mig i soffan tillsammans med mina Riesen istället! Betydligt bättre sällskap än kungen ju!

23 som har tyckt till:

- sa...

Jajaja...vad äääär väl en bal på slottet...det är säkert jättetrist..och..tråkigt..och...*suck*...helt underbart..

Eller hur var det stackars Askungen sa nu igen..?

Men jäkligt fin blåsa du slängt på dig du! :)

Ps. Jag tror faktiskt det ÄR vansinnigt trist att sitta där uppsträckt och lyssna på 1000 tal och äta fint och konversera med bordskavaljeren om nåt trist ämne man inte begriper ett smack om..osv..

Jag tycker nog att WT-middagar är mycket roligare, när man kan rapa och kasta mat på varann å så..

*skojar*

Gafflan sa...

Höhö. Mysbralla och Riesen smäller högt och att få flyta ut i soffan och rapa/fisa/pilla navelludd är så mycket mer bekvämt...fast det var en snygg klänning förstås...och bal är ju kul...hmmm...vad är väl en bal på stadshuset...;)

äppelblomman sa...

Ha ha, underbar bild på "dej";)
Ha en fin kväll trots att du inte blev bjuden;)
Kram K

Anonym sa...

Haha, så himla rolig du är!!
kanske nästa år? :D

Tove Kungsholmen sa...

Tror Riesen smakar bättre än Kungen!

Vad mkt kommentarer du har nu för tiden, vad har hänt???

Västgötskan sa...

Anneli:
Ja, det är nog betydligt mer händelserikt i alla fall! ;-)

Gafflan:
Mycket bekvämt och skönt! :-)

K:
Tack detsamma, fina du!

Stoffisen:
Ja, vi får hålla tummarna både du och jag. Ha ha!

Tove:
Jag är "känd" nu... ;-)
Nädå, ha ha! Jag vet inte. Kommenterar lite mer hos andra. Kanske blir "upptäckt" då?

kattiiiiss sa...

Min inbjudan kom också bort haha Jag som hade tänkt pimpa skenorna med lite bling bling ;-)

Grattis på namnsdagen!

Jempa sa...

Det märks att du har lärt dig av den bäste. Jag är så stolt.

Västgötskan sa...

Katarina:
Ha ha! Du hade varit skitsnygg. Skenorna hade ju blivit ett extra coolt inslag! ;-)

Jempa:
*asgarv* Tack! Ja, du har lärt mig allt du kan (inom det i alla fall). :-D

h sa...

Tjusig klänning, det är väl det enda roliga med det där...att se finkläder. :)

Myskläder hemma , med lite gott och bra film/bok...det är grejer det. :)

Anneli Stålberg sa...

Ja, det känns onekligen mycket mer avslappnat och skönt hemma i soffan :) Klänningen passar ju in där också om man önskar vara uppklädd :)

Lippe sa...

Här också!!
Mys och lungt!

http://usamamman.myshowroom.se/ sa...

Men hade dom sett din bild sa hade dom absolut bjudit dig.

grattis pa namnsdagen.

Susjos sa...

Vilken klänning!
Men visst, mys i soffan smäller också högt!!

Camilla sa...

Vi kanske blir bjudna nästa år ;)
Och då kan vi väl gå tillsammans? ;)
God morgon,snyggo!

- sa...

Hehe..jag håller nog med Gafflan där måste jag säga...mysbrallor och godis och slänga sig i soffan lite hur man vill - det är min melodi. En annan är väl lite som Pippi Långstrump..mig kan man fan inte ha på finare kalas..asg..:D

Anonym sa...

Nu slår det mig en sak, vi tänker ju precis likadant i detta, vi kunde ju firat ihop... :)

Ceciliah sa...

Nja.... just nobelfesten locker inte... sitta och konversera i 3 timmar med någon gammal stofil?! Nä, fixa egen nobelfest istället och klä upp sig Jaaaaaaa!

Barnens Hjältar sa...

Ja fatta att sitta ner i FYRA timmar och bete sig med vett och etikett :P

Idag blir det akuten igen, den lilla har falsk krupp och har knappt sovit inatt. Skall bra låta gubben sova lite först så han orkar med huliganerna när vi är borta :P

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ja herre gud. Vad är en bal på slottet...
Kram och grattis i efterskott!

Cissi sa...

Haha, misstänker att min inbjudan kommit bort i posten... ;)

Ting sa...

Man fixar egen Nobelfest ju! :)

Tove Kungsholmen sa...

Ja men jäklar, 22 kommentarer. Du måste kommentera som tusan hos andra! :)