Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 11 december 2011

Psykologisk thriller-älskare?

Jag brukar vara en riktigt "sucker" för romantiska komedier. Men av någon anledning brukar jag även "fastna för" psykologiska" filmer/serier. T.ex. "1408", "The experiment", "Sjätte sinnet" och "Lost".

Filmer och serier där det är mer eller mindre omöjligt att förutse slutet! (Till skillnad från rom-kom:en där det i princip ALLTID slutar lyckligt. "...och så lever de lyckliga i alla sina dagar... Kanske lite av det jag tycker om också(?) men ändå... *gäspar lite*)

Gillar ni också, precis somjag, psykologiska filmer?
Då ska ni se "Source Code" med Jake Gyllenhaal. Mycket bra film (enligt min smak)!



22 som har tyckt till:

Mallan sa...

Japp, det gör jag så den filmen ska läggas på minnet :-)

oumberligating sa...

Tack för tipset! Har inte riktigt kommit över sorgen över att LOST inte längre finns, fast om jag blir rejält förskyld så ska jag vara hemma någon vecka och se allt ifrån början. Finns säkerligen detljer som jag missat!
Ha det Bäst och Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Har något programknas på datorn så jag kan inte publicera nya inlägg som jag vill....fast det finns säkert de som är glada över att det kanske inte blir fler "lucköppningar" före jul...(ler)!

Nettan sa...

Oj, vad den såg spännande ut. Den ska jag förhoppningsvis komma ihåg. / Nettan

Chrissan sa...

Tackar för tipset! :)

Åsa sa...

Tack för tipset!

Märta sa...

Tack för tips! Ser sällan på filmer men när jag gör det är jag en sucker för just psykologiska thrillers. :)

h sa...

Just Source Code tyckte jag var lite klaustrofobisk, men åh vad jag älskade/r Lost!!! Nåde den som störde mig när det gick på tv. :)

Västgötskan sa...

Peter och Helena:
Visst var Lost bra?! Åh, saknar! :-(

Anonym sa...

Åh jag älskar lite skruvade filmer. Jag blir som mest tillfredställd när det är i fängelsemiljö eller på ett psyke. Hur sunt låter det *S*
Sedan har vi dem som är sorliga, där man följer någon som har fått en dödsdom. En film ska beröra.
vad tyckte du om Water for elephants förresten?
Kram

Västgötskan sa...

Stoffisen:
Jo, men jag kan nog hålla med dig där. Har du sett "The experiment"? Rätt "sjuk" psykologi där.. :-P

Water for elephants har vi inte hunnit se än faktiskt. Återkommer om den! :-)

Malla sa...

jaa, Lost vart lite väl jobbig dock, men filmerna du nände gillar jag :)

Barnens Hjältar sa...

Ja jag gillar den typ av film. Nu har jag kruppbäddat i vardagsrummet för Milla skall få luft och dessutom låta gubben sova som skall jobba imorgon. hon har det tufft med andningen nu den lilla

Sara, mamma till tre små troll sa...

Du jag har alltid undrat det med, jag och barnen åt ju upp nästan hälften av degen idag haha

Anneli Stålberg sa...

Jag gillar också sådana filmer så jag ska försöka komma ihåg den här.

Jenny sa...

Den vill jag se!

Petra sa...

Flera som har sagt att denna är bra. Älskar sådana filmer.
Kram

äppelblomman sa...

Åh tack för tipset! Är själv en allätre inom filmvärlden;-)
Kram K

- sa...

Romantiska komedier går bort i detta hus, varken dotter eller jag gillar såna. Men psykologiska thrillers kan vara bra. Fast jag måste vara på humör såklart. Och filmen måste då vara på ett sånt sätt att spänningen hålls uppe hela tiden, annars blir undertecknad uttråkad och går bort från teven..haha. Fast mest gillar jag nog drama! Men på senare tid har jag även upptäckt att dramafilmer som är lite skruvade, lite märkliga även kan fånga mig. Fast det beror på!

- sa...

Ps: Jag klarade av att se Lost i fem minuter kanske. Sen stängde jag av. För konstigt för mig. Det kanske beror på att jag inte hänger med. Jag är väl för trög helt enkelt, haha!

Malla sa...

Förresten, jag måste bara säga en sak ang. revbensspjällen, de var goda men jag tyckte nästan marinaden vart en aning söt. Men det var ju honung i den också...nästa gång ska jag nog försöka trixa fram ett recept på ngn annan marinad, faat svartvinbärssaften ska ju användas upp den med :P

Duktiga Tjejen sa...

De filmen har jag sett och gillade!!

Ann-Sofie sa...

Gillar de filmer som du nämnde och the source code.