Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 17 december 2011

Elefanter och känsla.

Gårdagkvällen bestod av lite godis och att hela familjen spelade "Den försvunna diamanten". Myyys! När barnen sen hade lagt sig tittade jag och sambon på "Water for elephants".


Jag har läst att många tycker den är händelsefattig och seg. Jag måste säga att jag tycker den var väldigt fin. Känslig och med mycket "nerv" på något sätt. Inte så att det hände saker hela tiden, men det är ju inte riktigt den typen av film heller. 
Lite "The notebook"-känsla på något sätt (även om jag tycker att just den filmen är det bästa romantiska drama som gjorts)!


Helt klart sevärd! Jag tycker dessutom att Robert Pattinsons skådespeleri är bättre i den här än i "Twilight-filmerna" (Där är han ju bara mystisk och "svår"). 

Har ni sett den? Vad tyckte ni?



18 som har tyckt till:

Gaymasen sa...

Många tycker den är bra, borde kanske se den. :-D

Och ja min mamma hatar när jag lägger nycklar på bordet. Hon får typ panik. Come on liksom. Haha ;-D

Amanda sa...

Haha jo det menar jag, men jag menar INTE att han nu väger 3845 gram, utan 6845 :D

Villa Frejas bokblogg sa...

Inte sett den men vill se den.
Den försvunna diamanten vill jag också ha... funderade på att köpa den i julklapp men den var slut där jag kollade.

kattiiiiss sa...

Har inte sett den, vill se den!
Familjespel är super :-)

Petra sa...

Har inte sett den. Kanske blev jag lite sugen nu när du berättade om den. Har hört att den skulle vara sådär.
Kram

Västgötskan sa...

Petra:
Det hade jag också hört innan. Självklart beror det ju på vad man har för smak i övrigt och sen lite vad man själv har för förväntningar på den, tror jag (?)

Men tycker absolut du ska kolla och se vad du tycker i alla fall. :-)

Duktiga Tjejen sa...

Har inte sett, men har läst boken och ÄLSKADE den! Underbart bra bok. Gav den högsta betyg.

Anonym sa...

Fredagsmys på hög nivå. Och en film som jag mycket gärna kan tänka mig att se...

Jess sa...

Har inte sett den men håller med om att The Notebook är bland de bästa filmer som gjorts!

Susjos sa...

Den filmen ligger här hemma och väntar på att bli sedd ( hyr filmer via Lovefilm). Ska bli spännande att se vad jag tycker, när jag nu hinner se den??

♥ Sojka ♥ sa...

Bara för att du nu säger det så kommer jag inte på något haha. En sak är ju hur det är kopplat till olika typ facebook och liknande och sen är det ju det här med automatisk ping som inte funkar med blogger. Får jag rätt på det så kommer det spara mig tid. :)
Kram kommer jag på mer sen så återkommer jag med det!=)

Shamrock sa...

Då kanske man ska ta och kolla den. Får göra det när maken är bortrest (han är inte mycket för sådana filmer)

- sa...

Min dotter och jag såg den för ca en månad sen. Vi älskade den bägge två! Så vacker, rörande, gripande...dramatisk..äsch, den filmen innehöll allt :)

Micke sa...

Inte sett den...än... :-)

Kände igen delvis igen din prioriteringslista...
Familjen, vännerna, ---, choklad.
Det där med träning....jag vill mer än jag gör, så på 3:e plats sätter jag Harleyn istället. ;-)

Coquina sa...

Jag såg filmen på bio och blev glatt överraskad =) Idag är sista dagen att tävla om godsaker på min matblogg så skynda in och tävla idag:
http://coquina.blogg.se/2011/december/lucia-och-godistavling.html

Lippe sa...

Aha!! Den där har jag hört talas om men glömt av! tack för tipset!

Nyckelpigan sa...

ÄLSKADE den! Så bra & by the ay... Älskar Twilightfilmerna med hihi

Jempa sa...

Vad är det för fel på mystisk och svår? Va!

;)