Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 10 december 2011

Inga mer höststormar nu, tack!

Det blåste något makalöst här igår! Ett tag var jag, på allvar, nervös att något träd på tomten skulle gå av...
Sen läste jag att Göteborg hade kaos. Älvsborgsbron var avstängd, Götatunneln var stängd. Det var översvämningar i Gamlestaden. En kvinna ligger nu allvarligt skadad på Östra Sjukhuset efter att ha kört ner i den översvämmade viadukten vid slakthusgatan.

Självklart oerhört tragiskt (!) men när jag läser sånt kan jag inte låta bli att undra: Varför försöker man köra igenom/under? Det borde väl inte undgå någon att det är 1-2 meter högt vatten...? Enligt uppgift ska hon dessutom ha kört förbi avspärrningarna?  :-(


Kan inte de här galna "höststormarna" vara över nu?!
Bättre att det blir lite snö nu inför jul!


11 som har tyckt till:

kattiiiiss sa...

Här stormar det som fanken. Läste också om kvinnan. Ha herregud. Varför kör man där det är avspärrat!!

Godmorgon!

Ceciliah sa...

Sånt kan jag också undra... de borde ju synas att det är översvämmat?! Hoppas vi får lite vitt till jul. Inte för mycket men lite så det blir lite ljusare...

Ezter sa...

Hej! Jag gillar inte heller regn och blåst, men jag älskar inte snö heller! Det är okej när den ligger och det är sol. Men här vi bor är vägarna tyvärr i katastrofskick när det är snö, därav min avversion mot det :) Men lite snö till jul och välplogade vägar är helt okej!

Duktiga Tjejen sa...

Hon som körde fick säkert någon slags panik och agerade irrationellt... Märkligt väder. Jorden är i uppror nog time!

Lairama sa...

Ja nu får snön gärna komma, det här vädret är inte kul.

Mallan sa...

Det är ju helt galet! Lilla tanten, hoppas hon mår bättre nu. Men det var väldigt osmart gjort..... Kram

- sa...

Ja, jag får samma tankar där. Det är ju samma sak varje gång det är snöstorm eller nåt annat kraftigt oväder. Finns alltid folk som ignorerar varningarna om att inte gå ut och ändå ska till varje pris..och trots att det ÄR tragiskt kan man inte låta bli att tycka att det är så idiotiskt och korkat..

Sara, mamma till tre små troll sa...

Ja man undrar ju lite hur hon tänkte där men hoppas hon blir bra.

Sv: Haha ja men pappa sa vad den där mojäng tjofräsen hette men det kommer jag inte ihåg så det fick bli en mojäng tjofräs nu :P

Janne sa...

Hej !
Märkte gårdagen när jag cyklade till jobbet en blåst höll nästan inte ta mig fram :(
Snö kan komma när jag har juledigt *s*
Mvh Janne

Ronnie Isacsson sa...

Dessa förbaskade stormar titt som tätt ! Häftig bild fast det ligger tragik i den.
Skön vinterbild den andra så ska en vinter se ut , sen behöver ju snön inte ligga alltför länge förstås !

Barnens Hjältar sa...

Hon hade tydligen fått panik och antagligen stampat på gasen istället för bromsen.
Himla ruskväder måste jag säga