Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 21 december 2011

Nu är de som bäst!


Clementinerna är som allra bäst nu, precis innan jul! Sen att de kostar dubbelt så mycket som i oktober, det är det f-n värt!  De är som julaftons egna jordgubbar, om man nu ska dra en konstig parallell... ;-)

Lagom sur/söta, otroligt saftiga och UTAN kärnor. Underbart! C-vitamin-boosta er, NUUUU!




Vad jag vill säga med det här inlägget? Eh... ja du, att det är bra för immunförsvaret också. Kanske... *svamlar*
Äh, you get the point!  Ha ha!


17 som har tyckt till:

Bella sa...

Choklad är bra med ;)

Petra sa...

De är underbart goda!
Kram

Ezter sa...

Clementiner är GOTT :)
Ang. vägarna, så görs inte mycket med småvägarna här, de är hemska på vintern! Tacka vet jag salt då :)

Nett sa...

Och jag håller med, det är värt pengarna, en jul utan clementiner går inte för sig :)

Anonym sa...

Härligt med clementiner. att boosta immunföravaret är bra! Och det bästa är att man kan njuta samtidigt. vilken kombination :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag tycker att satsumasen är allra godast, men nu finns inte den att köpa längre.

Barnens Hjältar sa...

Åh vad sugen jag blev på clementin nu :P
Tack, jag har haft en bka dag men nu försöker jag få ungarna att sänka volymen sisådär en 10 hack för jag har huvudvärk :P Det går sådär

Cissi sa...

Så gott... ;)

Mallan sa...

Clementiner och choklad - det är jul!

kattiiiiss sa...

Clementiner i all ära men nu är blodapelsinsäsongen är här nu!! :-)

Västgötskan sa...

Ja, choklad är också gott, ni har helt rätt i det! :-D

Husfrun:
Ja, tidigare på hösten är satsumasen godare, det håller jag med om. Men nu är clementinerna bättre. :-)

Katarina:
Ja just det, det har jag faktiskt missat?! :-O

Västgötskan sa...

Barnens Hjältar:
Aj aj, inget vidare.. Hoppas de har lugnat sig. (Eller kanske t.o.m. somnat nu?) :-)

Trillingnöten sa...

Jag älskar!! När vi köper hem äter vi upp på en dag! Lovar och svär :)

therese sa...

Sv: Ja men precis! Tänk om det vore så billig här :)

Åhh vad fint! ta mer mer mer bilder

Shamrock sa...

Utan kärnor - det gillar jag

anette sa...

Boosta med C-vitamin aldrig fel gott dessutom vacker färg med ljuvlig doft mycket härlighet på en sådan liten goding .
Önskar dig en riktigt GOD JUL
Varmaste kramen

Ellinor sa...

Ja, nu är det verkligen säsong för både clementiner och apelsiner - mums!
Kram