Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 31 december 2011

Gott nytt år! Och tänk på att tänka efter. Före...


Vill bara passa på att önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Men istället för en vacker fyrverkeri-bild får ni denna:



Var snälla och tänk på alla djur därute 
som är livrädda för fyrverkerier och smällare. Som behöver få lugnande tabletter och bli nästintill drogade, bara för att klara sig igenom vårt nyårsfirande... Tack för omtanken! :-)


28 som har tyckt till:

Bella sa...

Gott nytt år

Mallan sa...

Gott slut och gott nytt år :-) Kram

Jess sa...

Gott slut och gott nytt år!

Ceciliah sa...

Gott nytt år!

Villa Frejas bokblogg sa...

Tänk vad fint och harmoniskt det hade varit om vi tagit efter den asiatiska traditionen att sända upp ljuslyktor i stället för att smälla raketer. Gillar't inte.

Gott nytt år, fina M. Kram.

Ljusparty snart hoppas jag :)

Barnens Hjältar sa...

Ja, vi har inga raketer. Bara de där lyktorna du vet.

Ja Universeum är bra men jag tyckte det var himla dyrt med 259 kr för EN vuxen och ETT barn?

Jempa sa...

Well said, både för djurens och oss människor som också är pangrädda. (Inte jag alltså, andra. ;)

Gott nytt år!

♥ Sojka ♥ sa...

Gott nytt år! =D
Kramis!

therese sa...

Gott nytt år!! :)

Sv: Nja, jag har inte bestämt mig riktigt än om jag ska köpa en ny häst. Den jag provred då var en tävlingshäst som en tjej behöver hjälp med. Hon är rutinerad och har 4 hästar som hon behöver hjälp med, och då tänkte jag att jag kan bli ännu bättre om hon finns där och har lektioner på hennes hästar. Men jag har inte bestämt mig hur jag ska göra ändå, om jag ska börja extrajobba till sommaren då jag gått ut skolan, och skaffa en egen häst då. Hm, ja det är svårt att bestämma sig. Jag kommer möjligtvis åka till Australien till nästa vinter och bli borta länge, så då kanske det inte är så smart att skaffa en till häst, vad tror du? ^^

LillaTuss sa...

Våra djur som inte kan tala för sig själva får nöja sig med våra röster... när vi ber och bönar om att smällare borde förbjudas. Jag kan acceptera skjutandet från 00.00-00.30 men sen räcker det.

I övrigt vill jag önska dig ett gott slut och ett GOTT NYTT!!

kalebass sa...

Ja, ett riktigt Gott Nytt År på dig!
Själv älskar jag fyrverkerier och krutrök! Men djuren tycker som sagt INTE om det.

Gafflan sa...

GoTT NyTT År!!
Kram

oumberligating sa...

Självklart så har jag ställt in allt fyrverkiriande denna helg....jag arbetar, mina klienter skulle inte må så bra av kraftiga smällar, nej, de är inte hundar, utan hjärtpatienter bl a!
Var rädd om dig och de dina!
Gott slut och Gott Nytt och stor kram ifrån Oumberlige Peter!

Trillingnöten sa...

Gott nytt fint år kära du! :) Jag hoppas det blir en fin kväll trots lugnande medel...well..det lugnande kanske inte var till för er? :p

Lairama sa...

Ha en bra nyårsafton!

Gott nytt år önskar jag dig.

Kram

Anna sa...

Ja alla stackars hundar som är så rädda :( Min lilla är tuff så hon ska umgås med sin polare som är en golden och han är livrädd.

GOTT NYTT ÅR!
Kram Anna

Duktiga Tjejen sa...

Gott nytt år!

Jag tycker att fyverkerier borde förbjudas, speciellt med tanke på miljön OCH djuren. Och de som varit i krig.

Nyckelpigan sa...

Gott Nytt År!
Helt rätt det där med djur & smällare. Önskar alla butiker kunde ta ställning för djuren. Som tur är är inte vår hund skotträdd men väldigt många är det tyvärr..
Kram

kattiiiiss sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!!
Kram

Ann-Sofie sa...

Gott Nytt År!

desperat hemmafru sa...

Gott Nytt Bloggår! :-)

Anonym sa...

Ja, tänk om man ändå kunde förbjuda de där smällarna och raketerna ändå. Det räcker faktiskt med fyrverkierna som kommunerna själva ordnar vid tolvslaget. Hoppas det gick bra med voffsingarna.

Gott Nytt År!

Marina sa...

Önskar dig en god fortsättning och ett bra 2012!

Petra sa...

Gott nytt år.

Elle sa...

Jag fick faktiskt mina pojkar att hålla fingrarna borta från smällarna, med tanke både på djur och sovande barn.

Gott nytt år!!

Anneli Stålberg sa...

Jag önskar dig och din familj ett riktigt härligt 2012!

KaosJenny sa...

Och gott nytt år på dig. Du klarar säkert det där loppet... det är ju en hel del tid kvar. Fin blogg Kram

Janeth sa...

God fortsättning säger jag :)
För tillfället så bor vi i skogen och har inga djur i närheten som vi "behöver" tänka på.
Dock är det tänkt att vi ska föröka familjen under detta året, så till nästa nyår funderar vi redan nu på ljuslyktorna som vi sett andra använda sig utav :)

Önskar dig en fin tisdag! Här ska det börja julas ut, ifs så har Lill fian på 9 månader redan börjat riva ner granen ;D