Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 27 december 2011

Legobitarna anfaller...?!

Mellansonen kom precis ner med ett ca 2 cm lång och 1-2 mm djupt "jack" under foten. Han och äldsta sonen sa att han hade fått det när han trampade på en legobit. Jag kollade runt i rummet och hittade inget annat vasst heller. Men kan man skära sig så "illa" på en legobit? Jag trodde sådana var "barnvänliga"...?!

Ett stort plåster med Bärgarn på och det gjorde mindre ont i alla fall. Tur att fina plåster och "blåsande" har den effekten. :-)


15 som har tyckt till:

kattiiiiss sa...

Ajajaj!!
Nej jag trodde att leksaker skulle vara barnvänliga.
Tur att det inte gick värre.

Bella sa...

Stackars liten.

äppelblomman sa...

Åh aj aj... Jo man kan verkligen göra sig illa på lehobitar och bilar... Jag har erfarenhet av det:-(
Kram K

Barnens Hjältar sa...

Ja, kommer man med tillräcklig kraft så kan nog en legokant ställa till det tyvärr. Hoppas det inte gör allt för ont!

Suzan sa...

Aouch!

Gafflan sa...

Inte helt smärtfritt med lego. Krya på lilla foten på gossen. Mina döttrar var inga legofantaster men dom gillade Barbie och hennes hårborstar...dom gör i alla fall ont under mammafötter. ;D

♥ Sojka ♥ sa...

haha ja men jag ska nog vänta ett tag innan jag skaffar fler! ;)
Kram!

oumberligating sa...

Kan du skicka ett plåster till mig med? Har faktiskt också ont i ena foten, en blodkärl sprack då jag bar hem all julmat i två maxade stora påsar, kände redan då jag lyfte dem att det här var inte "bra"....nu går det bara utför, tänk att skada sig då man bär hem mat, visserligen djäkligt tungt, men ändå...?
Ja, nu ska jag inte gnälla mer utan bara önska dig en God Fortsättning!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Nyckelpigan sa...

Ojoj vad tråkigt, hoppas det läker snart. Plåster är alltid bra, funkar´extra magiskt på mig med =)

Malla sa...

det kan göra ont som fa-an!

Jess sa...

Verkar lite skumt. Han har ingen våningssäng han hoppade från? ;)
Nåja bra att det ordnade sig!

Mallan sa...

Ja ve och fasa - legobitar mördar flest fötter per år!

Duktiga Tjejen sa...

Ajaj!

Tror att det mesta kan vara skadligt om man har otur.

Cissi sa...

Ajaj! Och det som gör så ont under foten.. Tur att det finns fina plåster!

Susjos sa...

Ajdå, jo nog kan lego göra illa :(
Tur det finns plåster!