Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 1 december 2011

Klart att benen växer ut igen!

Jag antar att det inte har undgått någon som tittat eller läst nyheterna idag?

En äldre man ansökte om att få en permobil från Landstinget, men blev nekad med formuleringen:


"Det är osäkert om funktionsnedsättningen är bestående.” 

Nej, det är klart att Landstinget måste utreda om det är bestående eller inte. Det förstår man ju. De kan ju inte ge ut permobiler till vem som helst!

Jag menar, mannen hade ju "bara" amputerat båda benen. Vem vet, Landstinget kan ju ha rätt i frågan. De kanske VÄXER ut igen, inom en snart framtid?! :-P


*mumlar "idioter"*

13 som har tyckt till:

Handlarn sa...

landstingen har redan bett om ursäkt för sin formulering och dörren är absolut inte stängd för att han ska få en permobil.
Man önskar att alla socialkontor är lika petiga som landstinget i Sörmland.
Ett antal personer av utländsk härkomst har som bekant simulerat rörelsehinder och fått ut miljontals kronor i olika ersättningar, för att sedan uppmärksammas när de är och dansar på Liseberg....

Västgötskan sa...

Jo, jag såg också att de hade bett om ursäkt för just formuleringen. Men riktigt grov tabbe i det här läget!

Petiga? Hur svårt är att kolla upp om en person har två ben eller inga alls? Svårt att simulera amputation....

4U2 sa...

vad, det har jag inte läst ... men när Landstinget inte ens lyckas med sin vård, sin a ynkliga hjälpmedel som jag behöver ... inget förvånar mig!

- sa...

Jodå, jag såg länk på facebook och alla har skakat på huvudet åt Landstingets intelligens idag. Jösses jävlar. Men de tänkte väl att "kan försäkringskassan neka folk sjukpenning för att de automatiskt ska bli friska så kan väl vi..." Hmm. Javisst, benen växer säkert ut bara han blir nekad permobil, eller så fejkar han säkert hur allvarlig "skadan" är..???

Nä för fan Landstinget, nu hade ni väl ovanligt mycket otur när ni tänkte..??

För övrigt kan man ju tycka att även om folk skulle vara tillfälligt handikappade, tex efter olycka så borde man väl kunna bevilja en permobil, just tillfälligt? Och det här fallet lär ju varken några ben växa ut eller proteser bli aktuella..

Bloggande 4barnsmamma sa...

Gode gud....

Ann-Sofie sa...

Läste det där oxå, man slutar aldrig att förundras.

Mer mat tror jag inte att jag kan äta :) har alltid varit stor i maten.
Gick upp i vikt när jag bodde i Sydafrika och det tror jag berodde på att maten var väldigt "rich" där, de flesta som kom från Europa gick upp i vikt där och det är också enda gången som jag kunnat gå upp i vikt (förutom graviditeterna då :))

kattiiiiss sa...

Ja det är för jäkligt. Jag reagerade också på det där om det var bestående! Men de kanske tror att han kan plocka fram benen och sätta fast dom när han känner för det :-(

Lairama sa...

De kanske tänkte att om bläckfiskar kan få nya armar när de gamla har gått kanske människor kan få nya ben?
Eller nåt.

Amanda sa...

Hihi! Tack :))

♥ Sojka ♥ sa...

Ha ha jag skrev smaka gott men jag menar ju lukta gott i mitt fall men det betyder samma sak! :)

Kram!

Roggan sa...

jag ska be att få komma dit då jag har mist synen på ena ögat efter långvarig diabetes.

äppelblomman sa...

J ajag såg detta och blev sååå förbannad:-( Tur att de har tagit sitt förnuft till fånga o bett om ursäkt!
Kram K

Anneli Stålberg sa...

I guess common sense isn´t so common after all!