Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 5 december 2011

Att ingenting förändras...

...från år till år??
Någon gång borde väl människan vara såpass "mentalt utvecklad" att de inser att; jo men se där, det BLIR nog faktiskt halt i år också!

Jag och barnen höll på att smälla imorse för att någon idiot tänkte att:
"Det är klart man kan köra som vanligt. Jag tror jag kör ut 100 meter framför den bilen som kommer där i 80 km/h för det är klart att jag hinner accelerera jättesnabbt i ISHALKA!"

Tänk för helvete, människa?! Jag har inte lust att riskera min familjs liv bara för att du/ni inte kan använda sunt förnuft när det är december och vinterväglag!

Ursäkta svordomarna men jag blev riktigt rädd och förbannad...!! :-(





11 som har tyckt till:

Åsa sa...

Fy! Då blir man både rädd och arg!!

äppelblomman sa...

Jag tänkte med på det är jag åkte o lämnade barnen imorse... Folk kör på precis som vanligt o kör som tokar:( blir såååå arg:(
Kram K

Malla sa...

ja helt galet att folk inte lär sig??

och ja, vad bra att du lägger märke till detaljer, som min frisyr idag haha :D

desperat hemmafru sa...

Hur tänker folk? De verkar inte vara rädda ens om sitt eget liv. Och andras? Tja, det är tydligen helt ointressant. IDIOTER!

- sa...

Det här har förundrat mig i många år också. Vartenda år när det blir halt är det samma visa ju. Märkligt! Okey att det har tillkommit x antal nya bilförare men då tycker man ju att de borde ha halkkörningen i färskt minne..? Och erfarna bilförare borde ju veta bättre..

Nä, det är väl bara att konstatera att det finns för många ute på vägarna som ALDRIG borde fått körkort..

Rut-Knut-Tjut sa...

Ja det är ju inte klokt att man ska behöva vara trafikrädd pga att man inte kan lita på andra förare. Arg blir man.

Sv: Vad det är för tidning? Jag vet inte. Jag slängde den förnärmad som jag var. Vågade inte öppna den om det skulle vara klimakteri tips, rynkkräms reklam eller inkontinens varuprover i den.

Alexandra sa...

Jag hoppas att det inte var du som körde i 80km/h i ishalka??

Joanna Björkqvist sa...

Fy, så otäckt! Det är inte konstigt att det händer olyckor med tanke på hur galet folk kör...

♥ Sojka ♥ sa...

Vad kul! =) Den ska jag också kolla in! =)

Kram!

Ann-Sofie sa...

Alltför ofta så känns det som om folk inte tänker tyvärr.

Nettan sa...

Usch vad otäckt. Tyvärr finns det alltid idioter i trafiken som tror att dom är odödliga. Och det är väl ofta sådana som drar med sig oskyldiga och försiktiga bilförare. Vissa borde faktiskt inte få köra. / Nettan