Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 23 december 2011

Projekt - Fastare skinkor!



"Offret"- Grisen Gertruds högra skinka.


Den hemliga mixen (eller inte så hemlig kanske...?)



"Lill-skiten" höll koll på maten!
(Obs! Ignorera den skitiga ugnluckan... *harkel*)


Den såg fin ut i alla fall...


...och smakade ljuvligt!
Tips!! Lämna kvar så mycket fett det bara går!


"- Va? Vadå, vi glor väl inte? Och det luktar inte aaaaalls julskinka här i köket, matte!"

God jul önskar Västgötskan med familj!

25 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Hi hi vilka härliga bilder! Ser gott ut, men jag gillar dock inte alls julskinka...
Ha en undebar jul fina du!!
Kram K

oumberligating sa...

Vilket fint inlägg, den skitiga ungsluckan skiter jag bokstavligen i....den bevisar bara en annan sanning, att du har ett "liv" och viktigare saker för dig än att städa i onödan, blogga är ju roligare, fast en annan detalj, det är det här med nagellacket....det är mer oroande! (ler)
I vilket fall som helst, ha en riktigt fin Jul på alla sätt!
Stor Kram ifrån Oumberlige Peter!
PS: Du såg lite "tam" ut på bilden då du högg in på skinkan, den bilden tror jag inte ett dugg på...du är en "köttslukerska" av stora mått....grr..det är jag helt övertygad om!

Åsa sa...

God Jul till dej ockå sötis!

(Jag har två katter som sitter precis likadant när här vaknas julskinka!)

Lairama sa...

Om jag åt grisrumpa skulle jag följa ditt recept till punkt och pricka inklusive skitig ugnslucka (min ser alltid ut så).

God jul :)

Agneta sa...

God Jul! :)

anna sa...

Nej usch, det är verkligen inge vidare. en person som jag egentligen verkligen avsky, ingen bra människa :/ fin blogg :D

Duktiga Tjejen sa...

God jul!

Kan tillägga att julskinka är det snuskigaste jag vet, har ätit det ett par gånger i mitt liv men inte sedan julen typ 89... ;)

Petra sa...

Underbara bilder.
God Jul på dig.

Västgötskan sa...

Peter:
Ha ha ha! Jaså, såna detaljer lägger du märke till... :-D
Till mitt försvar får jag säga att jag har tre små gangstergrabbar som det inte går att ha nagellack omkring. Och när de har lagt sig orkar jag inte.

Men jag ska måla dem så jag har "bättrat på" den röda lacken till imorgon. Jag lovar! ;-)

Shamrock sa...

gott!

kalebass sa...

Ser mysigt ut!
Du har samma stuk på ugnslucka som jag ser jag... ;-)
God Jul på dig, och en lugn fin helg.

Susjos sa...

Känner doften ända hit! Inte så konstigt kanske,har ju gjort likadant idag!
GOD JUL!!!

Barnens Hjältar sa...

God Jul!

Lippe sa...

Härligt inlägg och visst älskar både djur och barn lukten av julskinkan!!
Bry dig inte om Peter, han är nagellacksperfektionist ;)
Hoppas ni har sparat lite skinka tills imorgon!
Önskar er en riktigt God Jul!!

Märta sa...

Härliga foton! :)

En riktigt finfin jul önskar jag dig och de dina! *kram*

Nyckelpigan.wordpress.com sa...

Har gjort detsamma ikväll med identiskt skorpmjöl hihi Skinksmörgås med senap är bara såå gott! God Jul :)

Anna sa...

Mysiga bilder!
GOD JUL; kram Anna

Bloggande 4barnsmamma sa...

GOD JUL fina fina! Och kram!

Pillargontanten sa...

God Jul :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbart :)
GOD JUL - hoppas du och din fina familj får det riktigt mysigt.

therese sa...

Sv: åh tack så mycket! :) Inte frisk ännu men snart blir jag nog ;) Och god jul på dig och familjen din :)

4U2 sa...

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨O
¨¨¨¨¨¨¨¨¨*o*
¨¨¨¨¨¨¨¨*♥*o*
¨¨¨¨¨¨¨***o***
¨¨¨¨¨¨**o**♥*o*
¨¨¨¨¨**♥**o**o**
¨¨¨¨**o**♥***♥*o*
¨¨¨*****♥*o**o****
¨¨**♥**o*****o**♥**
¨******o*****♥**o***
****o***♥**o***o***♥ *
¨¨¨¨¨____!_!____

God Jul!

Anonym sa...

Hehe det där ströbrödet köpte Stoffsen idag ;)

GOD JUL TILL ER
Och en bamsekram till dig!

Västgötskan sa...

Tack fina ni, för alla fina julhälsningar! :-)

Nett sa...

Den ser jättegod ut, dessutom så gillar jag uppläggningsfatet *vill ha*