Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 1 december 2011

#%=&("8&=/&/?="(&=/=#%&#¤&##%#&





H*****es j*****a sk*****t-natt!
Ursäkta språket. (Eller bristen av...) Hela natten har bestått av irritation, frustration, hopplöshet och extrem sömnbrist! Lill-skiten vaknade vid halv ett. Vägrade ALLT. Inte äta, inte vila, inte sitta, inte ligga jämte mig. Bara tokarg!
Till slut (konstigt nog tog det en bra stund) väckte han äldsta sonen, som jag nämnde igår, sov i samma säng.

Vid det laget (ca en timme senare) var jag nästan i upplösningstillstånd och "vyschade" lillen som om mitt liv hängde på en skör tråd. (Nej, mitt natthumör är inte särskilt bra). 
Äldsta sonen tittar upp, säger lugn och fint och med melodisk stämma:

"-Schhh, så ja, så ja XXXXX. Sov nu, sov nu..."


Och med den ljuva stämman i örat (eller möjligen bara förvånad över att brorsan var i samma säng?) tystnade han snabbare än kvickt. Skitunge! :-P

Klockan 4 var det dags igen. Den gången lyckades jag dock proppa i honom nästan en flaska välling. Efter det blev han glad. Men trött? Inte alls.... Han låg nog ytterligare en timme och grejsade, klättrade och höll på. Inte gick det att somna då, när man är livrädd att ungen ska trilla ner från sängen!

Morgonen fortsatte lite i samma tecken. Jag var på extremt uselt humör och glömde i all stress att äldsta sonen skulle ha gymnastik första lektionen. Hystade ner nytvättad handduk, t-shirt och kalsonger i ryggsäcken. Däremot shortsen var ett par otvättade (blä!) och strumpor fick han vara utan (eller ja, rättare sagt ta på sig de han redan hade på sig). Jag hade inte tid att leta.

Jättestressad släppte jag av äldsta sonen vid mellansonens dagis (då han kan gå till skolan därifrån).
"- Jag älskar dig. Ta det försiktigt nu. Och förlåt, jag var inte arg på dig", sa jag skamset.
"- Nej, mamma. Det är ingen fara. Du var bara lite trött för att du inte hade fått sova ordentligt."

SÖTIS-UNGE! (Då fick jag nästan ännu mer skuldkänslor).
Så god morgon på er, eller hur man nu säger i sådana här lägen... :-P



10 som har tyckt till:

Elle sa...

Vilken go kille du har!! De förstår och förlåter mer än man har förtjänat ibland.
Önskar dig en god morgon och hoppas att dagen blir lugnare.
Kram Elle

Petra sa...

Småbarnsåren är charmiga MEN inte när man inte får sova.
Kramen

Joanna Björkqvist sa...

Så söt han är, den kloke lille killen!

- sa...

Naaaaaaw...vilken gullig och förstående son du har! Och vad sött att han fick lillen att tystna! *hjärtahjärtahjärta*

desperat hemmafru sa...

Se dessa ungar och vad de kan göra med ett modershjärta! :-)

Duktiga Tjejen sa...

Snacka om gullig kommentar. Fattar att du smälte.

Jag sov ungefär som du inatt. Och hela veckan. Utan att ens ha barn. Man blir ju helt galen tillslut av sömnbristen.

oumberligating sa...

Visst är det fint med bloggar så man får skriva av sig lite, någon dag ska jag fråga min Fru om våra barn var så här jobbiga då de var små? Jag sov ju så gott på nätterna så jag vet inte om det var stökigt! (ler)
Kram ifrån Oumberlige Peter!

kattiiiiss sa...

Åhh älskade underbara!
De är så förståndiga de små.
Hoppas att din lilla "nattuggla" sover bättre kommande natt!

Anneli Stålberg sa...

Så gulligt! Jag tycker att det är superviktigt att be barnen om förlåtelse när man är trött och inte beter sig på det sätt som man kanske borde.

Barnens Hjältar sa...

Tur man har barnen som hjälper en när det känns som värst :-)
Kan leva mig in i den där natten LÄTT!! Känner igen det så väl
Hoppas det blir bättre nu!