Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 8 december 2011

Sluta ge komplimanger, genast!!!

Bäst att tjejen som kallade sonen "söt" i skolan passar sig. Tydligen räknas sådant som sexuella trakasserier (!)

En 9-åring i USA (where ells...) blev avstängd från skolan i två dagar för att han hade sagt att lärarvikarien var söt (?!)
Allvarligt talat, snart vågar man väl inte öppna käften alls i det här samhället...?!


9 som har tyckt till:

Elle sa...

Men stackars lilla tjej. Har själv en 7-årig tös och vet hus snabbt de tycker att alla är gulliga och söta. Vad synd att det är förbjudet att ge fina kommentarer. Kanske världen skulle se lite bättre ut om vi gav varann komplimanger lite oftare.

Ha en fin dag!
Kram Elle
PS. Du är söt...

Elle sa...

...hoppas jag inte blir avstängd från din blogg i två dagar nu....

Anneli Stålberg sa...

I guess common sence is not so common after all!
Jag hoppas verkligen att det inte är så illa här i Sverige. Fast galenskaper sprider sig fort.

♥ Sojka ♥ sa...

aha kan det vara mjölksyran som gör det? =/ Vad skönt att höra att det är normalt liksom! =)

Kram! :)

Ann-Sofie sa...

Visst är det sjukt? Trodde det var ett skämt när jag hörde det.

Man börjar ju undra hur en människa som jobbar med barn kan bli förnärmad av det och hur rektorn tänkte.

Herregud min äldste son skulle gifta sig med min lilla syster och det sa han till henne.

Gafflan sa...

Öhhh...nej. Det verkar onekligen som om man ska hålla tyst.

kalebass sa...

Svårt att ta på allvar, men
ni vet uttrycket "sila mygg, svälja elefanter..". Tror folk känner att dom inget kan göra åt de stora frågorna, så dom ger sig på dom små.
Eller; sparka neråt och slicka uppåt.
Det är synd om människan !

Ceciliah sa...

På allvar?! Sjukt! Är det bättre att de skriker hora till fröken?!

- sa...

Det är fan inte klokt. Jag läste om en 7-årig pojke i USA som var mobbad och för att försvara sig sparkade han sin mobbare i skrevet. Han blev arresterad och åtalad för sexuella övergrepp! :-0

http://jezebel.com/5864948/first-grader-kicks-bully-in-the-balls-sparks-sexual-harassment-investigation