Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 15 december 2011

Strippa, om man inte äter upp lunchen?!


Äldsta sonen och jag hade en diskussion på väg till skolan:



"- Mamma, jag brukar oftast äta jättemycket på lunchen i skolan. Ibland två och ibland t.o.m. tre portioner!"
"- Oj jösses! Vad bra att du äter. Särskilt sen när du börjar gå på fritids. Då orkar du med eftermiddagarna också. Annars kanske du blir trött, ledsen eller irriterad om du inte äter.
"- Ja. Och så kanske man strippar också".

"- Mmmm....  *funderar*  Va? Vad sa du att man gör?!"
"- Man kan svimma också".
"- Svimma. Jaha... Ja, det kan man ju göra. *hrm*
"

Den gamla klyschan: "Man hör vad man vill höra"(?!) eller alternativt; det är alldeles för tidigt för mig att ha ett vettigt samtal klockan 07.45 på morgonen? *gäspar* 



9 som har tyckt till:

Barnens Hjältar sa...

Fniss, jag hör oftast med fel, läser dessutom alltid fel och det blir alltid ersättningar som är snuskiga eller konstiga på annat viss. Jag måste vara knäpp :P

kattiiiiss sa...

Hahaha jaså ja..

kattiiiiss sa...

Bara för dig! ;-)

http://mammakatarina.blogspot.com/2011/12/vastgotskan.html

anette sa...

Freudeianskt-hörselfel hahahha
Ha en underbar dag
varmaste kramen till dig

Cissi sa...

Tror man hör vad man vill höra... och vem vill inte höra om strippor tidigt på morgonen... ;)

h sa...

Säkert att det inte varit nåt sånt här på skolan?

http://www.unt.se/inc/print/mattant-strippade-framfor-eleverna-1508951-default.aspx

Västgötskan sa...

Helena:
Ha ha! Jag TROR inte det i alla fall...(?) :-D

Anneli Stålberg sa...

Underbart!!! :)

Trillingnöten sa...

Jag måste testa detta med att strippa på lunchen :) Hahaha