Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 9 december 2011

Lussebullsbak!

Till och börja med måste jag säga att jag letade ihjäl mig efter ett klassiskt recept på lussebullar. Men varenda recept jag hittade hade kesella i sig. Som tur var (!) köpte jag kesella senast jag var i affären, vilket aldrig har hänt tidigare! Ska man ha tur så ska man...


Myyycket fokuserad 3,5-åring! :-)


7-åringen var lite mer "layback" i sin bakning. ;-)


Barnens mormor fick till formen efter en stund. ;-)
10-månaders-killen var mest "galen" och ville klättra ur stolen!


Här är en plåt lussebullar innan de åker in i ugnen.
Efterbilder får ni tyvärr inte se. Kameran dog ju som ni förmodligen vet.

Men goda blev de!
:-D

14 som har tyckt till:

Anonym sa...

Men det blev åtminstone lussebullar hemma hos er. Här skulle bakas förra helgen och alla ingredienser inhandlades. Blev det några bullar gjorda? Inte då...

Joanna Björkqvist sa...

Mums!!!!

Kan du beama några? Jag hinner inte bara förrän på söndag! ;)

kattiiiiss sa...

Gott!!
Kul att se dina barn!
Vad har de för ögonfärg? vita ögon är väl ganska ovanligt? haha

Västgötskan sa...

Katarina:
Nope, vita ögon har dom. Ha ha!

(Äldsta sonen har gröna, mellansonen ljusblåa och minstingen vet jag inte än. Än så länge mörkblåa). :-)

Lovable sa...

Jag har köpt en sån där lussebulle-mix. Är man ohuslig då?

Västgötskan sa...

Fruntimmerslivet:
Då får du/ni köra nu till helgen istället. :-)

Joanna:
Om det finns några kvar på söndag, så fixar jag det. Risk finns att de är slut.. ;-)

Lovable:
He he! :-D
Nä, jag ska inte kasta sten i glashus. Jag gjorde pannkakor av "mix" förut. Men jag har lämnat den tiden bakom mig. Det är godare när man gör från grunden. :-)

Veiken sa...

Jag är helt kass på att baka, men det finns ju folk som är duktiga på det.. ;)
Tack för besöket, jag ogillar vädret lika mycket som du! Ha en fin helg.

therese sa...

sv: Haha ja verkligen.. men man kämpar på ändå ;)

mums!! jag längtar efter lussebullar och julmust just nu :D

äppelblomman sa...

Härliga bakbilder!!! Mumsiga och stora blev de oxå förstår jag;)!!
Kram K

Anonym sa...

Gott!
Hade ingen kesella hemma men hittade ett utan på kronjäst hemsida! Blev jättebra!

Nettan sa...

Helt underbar koncentration av mellansonen :-). Och väldigt tjusiga lussekatter. / Nettan

4U2 sa...

Våra innehåller inte kesella och är också goda. Det tror jag alla lussebullar är? Menar, alla bullar brukar väl vara goda?
"Bull-älskar-donnan" :) :)

Malin sa...

Mysigt, här har vi inte kunnat baka än, köket är fullt med valpar men förhoppningsvis så flyttar alla nästa vecka och jag får tillbaka vårt köksbord och DÅ ska vi baka sonen och jag.
Sv. Nä, jag hatar oxå såna föräldrar som alltid tror att just deras barn aldrig gör dumheter, såna har jag tampats med i hela min äldsta sons (nu 21) uppväxt. Jag är väldigt medveten om att mina pojkar kan hitta på bus eller slåss MEN bara för det så innebär det inte att det alltid är sant bara för att en vuxen säger det... Oj vad långt det blev..
Kram

Sanna sa...

Tips: Kör vanligt bullrecept (brukar väl stå på mjölpaketet och så har du saffran i - tadaaa! Lussebullar! :D

Jag kör iofs kesellareceptet eftersom de alltid blir bra *tar i trä eftersom jag har en saffransbulledeg på jäsning just i detta nu*!