Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 26 december 2011

Helt plötsligt står det klart för mig...

Satan i gatan, vad förpackningar det finns...?! Inte nog med EN förpackning; ofta är någonting "för"-förpackat för att sen  packas ner i ytterligare någon form av förpackning... Inte konstigt att miljöpåverkan ökar!

Hela huset är, så här 3 dagar efter jul, full med kartonger och plast i alla dess former. Helt jävla galet?! Många "förpackningslösningar" är ju inte ens logiska... :-P


13 som har tyckt till:

Chrissan sa...

Ja, sjukt är det med alla dessa förpackningasr. Not good för miljön.

Petra sa...

Det märks mest nu under julen då det bara förökas.

Grabben i bloggen bredvid sa...

Amen!

h sa...

Vansinnigt är vad det är!

Barnens Hjältar sa...

Ja och dessutom har de börjat skruva fast leksakerna i lådorna, har du märkt det?

Anneli Stålberg sa...

Jag håller med, på vårt vardagsrumsgolv var det fullt av förpacknigar och boxar på juldagsmorgonen. Det känns otroligt onödigt.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Jag VEEET! Här ar vi eldat upp det mesta:)

Duktiga Tjejen sa...

Eller hur, helt sjukt! Så jävla onödigt.

En annan onödig sak är fönsterkuvert. De borde inte få finnas.

Nett sa...

Fruktansvärt galet måste jag säga, har alltid tyckt det. Egentligen skall man lämna kvar allt det där i affären som protest.

Anna sa...

Kanske återvinningskartonger med pant :) Vore någe va?
God fortsättning!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Tack och lov hade vi detta år inte så många förpackade klappar. Ganska sparsamt över huvud taget.

Västgötskan sa...

Barnens hjältar:
Jodå, det har "vi" märkt. Från att "bara" ha haft några tvinnade trådar till skruvar. GAAAH! :-P

Nett:
Ja, det skulle man verkligen!

Anna:
Vilken otroligt bra idé! :-D

- sa...

Ja, tillverkarna och försäljarna struntar nog fullkomligt i både miljö och den praktiska aspekten...har jag märkt.

Ta bara designen på matförpackningar. Röd botten och gul text med en font som man behöver kikare för att kunna se.

Och sen slängs alla förpackningar och julpapper o sånt lite hursomhelst, källsortera det är iaf inget som mina grannar verkar vilja eller kunna. *grr*