Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 11 februari 2009

Oförutsägbara saker KAN ske..!

Jag vill förtydliga det jag skrev om a-kassan. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4378328.ab

Med "leva på" menar jag att man inte ska kunna vara arbetslös en längre tid, utan att känna av pressen att skaffa sig ett jobb.
Man får (vanligtvis) 80 % av sin inkomst under 200 dagar. Det är ju nästan 7 månaders tid!
Det är ju först efter 450 dagar man hamnar i den sits som beskrevs i artikeln (65 %).

Sen är det skrämmande att så många med arbete, inte verkar lägga undan något sparkapital ALLS..?!
Man kan bli arbetlös.
Man kan bli sjukskriven.
Det händer oförutsägbara saker i livet.
Surprice.

3 som har tyckt till:

bagerskan sa...

jadu, vette sjutton om orkar eller vill vänta så länge,men det skulle verkligen inte förvåna mig om jag gick över tiden...
Jag ska snart ut å gå en sväng så kanske det sätter igång, jag ger mig inte i första taget... *ler*
Ha en skön dag, kram Karin

Anonym sa...

Pressen att skaffa sig ett jobb är bra, men var finns då dessa jobb? Liksom det här att man ska flytta till platser där det finns jobb, men var är då dessa magiska platser undrar jag?

Unknown sa...

jag håller med..inte många som verkar ha nån "tänk om budget".. Alltså det är ju ett måste idagens läge..Men du å jag kanske är ovanliga lr så är det för att vi bor i hus..

Å det där med arbetslöshets kassan.. Jag har vartit arbetslös och vart under "kassans"regler men under tiden får man ju söka allt som finns..vill man ha ett jobb lr inte.. Att få det jobbet men vill ha får man ju ta sen efter att man har fått ett jobb så man klarar sig SJÄLV å inte leva på Akassan lr soss..sååå tycker jag..man får inte vara petig..Å sen under den tiden jag sökte hade jag 4 st jobb. förskollärare,timvik inom vården,simlärare och extra som gardrobiär..man måste alltså jobba lite själv för att få jobb..det e det jag menar..Ams gör ju inte så mycket för en precis..än att kräva att komma på möten m.m.


Tack för en bra blogg..