Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 23 februari 2009

Carola - Step away from the light.

Jaså, Carola spelar in en ny skiva...
Personligen klarar jag mig alldeles utmärkt om hon aldrig mer skulle synas i media!

Från att varit en blyg 17-åring som människor kunde se upp till, så har hon blivit någon som ballar ur på livets ord-mässor och som inte verkar vara nöjd med sig själv. (Varför annars köra tandblekning och botox lika ofta, som en annan byter underkläder?)

Hon verkar dessutom behöva trycka ner andra (homosexuella) för att hon själv ska må bra...

Så Carola - Ignore the light.
Step away from the light!


11 som har tyckt till:

Anonym sa...

Kan bara instämma i det du skriver...

Önskar dig en härlig vecka!

Kramis!

Anonym sa...

Vad exakt har hon gjort dig?
Tycker du skriver dynga.
Hon e dessutom vän med flera homosexuella så där har du hennes nedtryckningar.
Tycker du kan byta trosor nu va,hon har använt botox 1 gång.

Anonym sa...

Ha, hon var väl aldrig en blyg tjej! Hon styrde och ställde över sitt liv även när on var tonåring! Men media vill ju framställa henne som de vill. Just nu är det bara negativt. Förr var det i rosarött skimmer.

Västgötskan sa...

Kalle Redig:
Måste en person ha gjort mig något för att man ska kunna tycka till om den personen..?
Hennes eget citat är:
– Jag har aldrig gjort någon operation, men visst, jag har prövat lite Botox, fast inte så ofta.
(Låter som det är mer än en gång...)

Anonym:
Det kan hända att det var media som "vred" på det. Men slutkontentan blev att de som inte kände Carola personligen, ändå såg en vettig person.

Gurtah sa...

Det finns en anledning till att hon inte lyckades i melodifestivalen senast. Anledningen är inte låten, inte sången och inte scenframträdandet. För där är hon grym. (Tycker det fast att jag inte gillar henne) Utan för att svenska folket har fått nog av henne. Visst har media en del av skulden. Men hon är ganska duktig själv med att ställa till det för sig. Alldeles för mycket "JAG" och alldeles för lite medkänsla. Hennes attityd sa ju att hon redan vunnit melodifestivalen innan hon ens hade uppträtt. Mycket tråkigt och det uppskattas uppenbarligen inte hos många svenskar.
Fast på scen är hon fortfarande grym.

Anonym sa...

Så, för att vara konsekvent, tycker du alltså illa om princip 99% av alla kändisar och/
eller artister runt om i världen? Eller är det bara fel när Carola använder sig av botox, tandblekning eller whatever?

Tessan sa...

Ähhh...
Heja Carola!

Anonym sa...

Hon är en bra artist(carola)röstmässig,en jättestark fin röst,men att bara se henne på scen får mej at må illa,så divig o se på mej.Ett sista uttalande om henne,att när hon öppnar sin mun o svarar på en intervju så bli det så fel.
Hoppas hon få leva i fred.

catarinam sa...

När det gäller Carola måste man komma ihåg, att hon är en person som har media i nacken så fort hon gör något - vare sig hon själv så önskar eller inte. När man följer hennes egna kommentarer kring det som har skrivits och sagts om henne, märker man att mycket av det som skrivs om henne är snedvridet. För att märka det behöver man LYSSNA till vad Carola säger - utan att sätta dövörat till genast då hon öppnar munnen. Det är varje människas rätt att försöka tillrättalägga en snedvriden medial bild av sig själv. Är man öppen för att lyssna till henne kommer man att märka det.

Personligen går jag aldrig ut i offentligheten och proklamerar vilka artister jag själv inte gillar. De finns också, men jag tycker de facto, att jag hellre sätter min tid på vettigare saker.

Allt gott till dig västgötskan!
Vänliga Finlandshälsningar från catarinam

Anonym sa...

Haha, att du orkar dra upp en gammal artikel som är nästan 10 år gammal..

Hur vet du att hon använder botox m.m?
Du har läst det i media?

Okej..

Anonym sa...

asså du känner inte henne. Vad får du att hon känner sig nöjd? Det är hon väl som har kommit så långt med sin karriär och allt. Hon är en männsika som vi alla. Allt man läser på aftonbladet och expressen och många andra tidningar och medier är bara uppskruvat shit som de inte vet vad som är sant. vi gör fel och det gör hon också.