Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 24 februari 2009

Man ska alltså "ställa upp" på sex, för sitt eget bästa?

Jag fick den här länken av min sambo:
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article4489283.ab

Vad är det han försöker säga...? Att han istället för att ha sex tre gånger om dagen, bara vill ha det EN gång...? Nädå, skojar bara. ;-)

Hela idén låter ju befängd?! Skulle mitt sexliv bli guld och gröna skogar om jag TVINGAR mig själv varje kväll, antingen jag vill eller inte?

Ska män kunna slänga en sån här sak i ansiktet på oss, när vi säger "Nej tack, inte ikväll"? Ska kvinnor då känna att de är tvungna att ställa upp, för "sitt eget bästa"...? BULLSHIT!
Man har sex när man VILL ha det. Punkt.

10 som har tyckt till:

Anonym sa...

Och var tror du din man går då? Får man inget hemma så skaffar man det sig någon annanstans.
För en bra relation så måste du ha sex ofta.

//En som vet

Västgötskan sa...

Jaså, jag trodde att man PRATADE om man hade en bra relation, istället för att "ränna iväg".
Fan, vad dum jag är...

Anonym sa...

dagens sanning - som tjej kan du säga "man har sex när man vill". Killar vill alttid och därför oxå alltid får vänta tills ni vill. Jobbigt...

Anonym sa...

Detta är första (och sista gången) jag besöker denna blogg. Detta är så otroligt korkat: Först missuppfattar blogginnehavaren vem som sagt vad. Det är alltså en kvinna (bettina) som gett detta råd. Och dels är det lika korkat att göra denna fråga till en "jag är kvinna och jag vill bli sedd som ett offer"-fråga. Det kan väl lika gärna vara män som får ställa upp. Jisses!

Anonym sa...

Kör med din metod om du vill. Jag misslyckades med den första, prata hjälpte inte. Den andra insåg att man måste ha sex ofta. Du kan inte prata sönder en relation som vi kvinnor gärna vill och tycker om.

//En som vet

Västgötskan sa...

Anonym (första och sista):
VAR har jag skrivit att det är en man som gett rådet i artikeln?
Men däremot är det (ofta) männen som vill, men inte kvinnan (precis som annan anonym nämnde här ovan).

Jag utgår alltid från mig själv, när jag skriver. Och jag är kvinna. Sorry.

Lilla jag sa...

Hahaha, vad kul att alla som kritiserar när ngn skriver ngt ALLTID är annonyma och inte står för vad dom tycker!

Gurtah sa...

Jag står för vad jag tycker och jag tycker att 3ggr / dag är för mycket... :D

Anonym sa...

Jag blir så ledsen när jag läser dessa kommentarer.
Sex är det mest intima man kan ge till varandra i en relation. Det är ett bevis på ömhet och respekt, dvs kärlek. Hur kan det överhuvud taget gå ihop med någon form av schema eller tvång? Jag har själv levt i en relation där mannen "krävde" sex varje kväll. Helst flera gånger per dag. När det gick upp för mig att det inte var ok, att säga nej. Kände jag mig sviken. För mig var det ett tecken på att han INTE älskade mig. Jag älskade honom, OCH att ha sex med honom. Men orkade inte så alltid. Sömn är också viktigt, liksom sagoläsning för barnen. Att låta sin älskade sova eller göra något annat är också ett tecken på kärlek. Låt inte någon annan kränka er!!! Varken tjejer eller killar.

Anonym sa...

Well, alla är olika - men en sak tror jag mig veta av erfarenhet - om ena halvan av förhållandet inte känner sig sexuellt tillfreds är det bara en tidsfråga innan förhållandet spricker. Det tycks vara en nyhet för vissa att sexualiteten är en av människans starkaste drifter - på gott och ont får väl tilläggas.