Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 27 februari 2009

Jo, det är sant. Internet ÄR öppet för allmänheten!

Varför är det så svårt att förstå?
(I stort sett) allt som skrivs på nätet är öppet att läsa för allmänheten.
Man kan inte lägga ut festkort på facebook i tron om att det BARA är de kompisar man har i sin adressbok, som kan se dem!
Man kan inte snacka skit om folk och tro att de inte kommer få reda på det!

Internet är ett världshav av information och jag tror att många människor (i allmänhet) och ungdomar (i synnerhet), inte har insett hur många fula fiskar som finns där.

Jag är själv mycket försiktig med bilder, framför allt på mina barn.
Vad jag skriver och vem jag är, det kan folk läsa, för jag har själv valt att visa det.

1 som har tyckt till:

Ida sa...

Det är bra konstigt att folk inte fattar det idag. Annat va det ju på stenåldern, när man inte visste bättre... ;-)

Familjeliv är ju ett ganska bra exempel, där mammor (oftast) lägger ut allsköns bilder på sina stackars oskyldiga (?) barn där alla kan se dom, sen är de oroliga att ge barnen för mycket salt, socker osv... men Internet, det stora svarta hålet, det är de inte oroliga för!
Underligt.