Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 26 februari 2009

Laddning pågår.

Nu ska jag slita mig lite från skrivandet och samla krafter.
Man får väl tycka synd om sig själv? Eller...?
(Inte för "avvarandet" vad gäller bloggandet alltså, utan för att man mår dåligt).

Jag har så ont i halsen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns som att jag kan svälja en morot hel och på vägen ner finrivs den på mitt "rivjärn".
För att inte tala om huvudvärken. Tog en tablett igår kväll. Hjälpte föga. Som ni kanske vet GILLAR jag inte att ta medicin om jag inte måste. Så idag har jag inte tagit någon. Än. Det börjar nog bli dags. Jag känner det.

Måste ju hämta sonen på dagis om en halvtimme och sen ska jag hem och laga mat åt sambon också. Nu är det laddning som gäller. På hög nivå.

6 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Hur kort går din son på dagis egentligen? Inskolning?

Västgötskan sa...

Nä, när jag är föräldraledig så får han bara gå 15 timmar/vecka.
Har hört att det är bättre i stockholm (?) Lyckos er! ;-)

Jempa sa...

Fy vad jobbigt det låter. Krya på dig!

Tove Kungsholmen sa...

Men får man fördela de 15 timmarna som man vill? Alltså t.ex. köra 5 h/dag 3 dagar/vecka?

I de flesta kommuner i STHLM är det 30 timmar. 15 är verkligen galet lite, jag tycker det är taskigt!!!

Västgötskan sa...

Det är inte upp till kommunen, utan varje förskola. På sonens dagis får man INTE fördela det som man vill, utan det är 3 timmar per dag som gäller. (08.30 - 11.30).
VÄRDELÖST! :-(

Anonym sa...

Nä...Är ni sjuka hela familjen, eller när den ena blir frisk blir den andra sjuk.Själv mår jag inte så bra själv....ont i kroppen, kanske har feber.Men bättre att vi vuxna mår dåligt än barnen.kram på er alla.