Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 28 februari 2009

Är svenska folket ett korkat släkte?

Jag blir alltid lika full i skratt, när jag läser mediernas "tips-hörna".

1. "Så här gör du för att gå ner i vikt"
= Ät mindre, rör dig mer. (Nähä, menar ni det?)
2. "Så här gör du för att spara pengar"
= Ta ett extra-knäck, sälj saker du inte använder, gör en budget. (Wow, universitetskunskaper!)
3. "Så här gör ni för att få era barn att sova"
= Ha barnet nära, prata, sjung, vagga, napp, bad, gosedjur.

Jag kan inte i min vildaste fantasi tro att föräldrar inte redan provar/ har provat detta? Eller? Det är väl rätt så självklara "metoder".
På något sätt känns det som att hela svenska folket blir idiotförklarat. Precis som att vi inte redan har listat ut dessa "världsnyheter" .

0 som har tyckt till: