Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 15 februari 2009

Första ridturen på flera år!

Senast jag satt på en häst är nog en sisådär 3-4 år sen.
Idag fick jag previlegiet att följa med en kompis ut, på en av hennes hästar.

Med lite avdammade ridkunskaper och det faktum att det var WESTERN-utrustning som gällde (?!) så måste jag nog ge mig själv nästan godkänt i alla fall... :-D

Nu var det en "snäll" runda med endast två travsträckor. Just då och strax efter, tyckte jag att det var ganska lite.
Men nu, 2 timmar efter ridturen, börjar jag känna en ömhet komma smygandes lite varstans i kroppen...
Undrar hur träningsvärken kommer vara om 2 dagar (då den vanligtvis är som värst)? :-O

Tack Alex, för att du "dämpade" mina överambitiösa tankar..! Annars hade nog musklerna inte överlevt morgondagen. ;-)

0 som har tyckt till: