Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 22 februari 2009

Ännu en ridtur och vårkänslor!

Gårdagen bestod av en nästan 2 timmar lång ridtur. Mycket trevligt!
Westernstil (igen). Fortfarande en aning obehagligt, men med lite träning vänjer jag mig säkert. 13 års "engelsk stil" har satt sina spår, både i huvudet och i sättet jag reagerar när jag rider).
Vi avancerade från förra gångens skritt och två travsträckor till lite skritt, en del trav och två galoppsträckor. (Varav en inte var "frivillig", fick jag höra från damen som red framför mig). Yeah, right..! ;-)

Jag känner en aning träningsvärk idag, men trodde det skulle vara värre. Jag ska inte ropa "hej" än, jag återkommer imorgon... :-D

Idag har jag varit ute på en 30 min promenad. (Den kanske kan lindra ev. träningsvärk?) Det var ju UNDERBART skönt ute?!
Sommar i all ära, men det är ändå något alldeles speciellt med våren!

2 som har tyckt till:

Jempa sa...

Vår??

Vafan, här i Stockholm snöar det för typ första gången den här vintern. Det snöar på riktigt!

Västgötskan sa...

Det är säkert det vi hade igår. Kom 1 dm snö i går kväll här.
Men nu är det sol och plusgrader och vindstilla. Härligt! :-)