Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 19 februari 2009

Det heter negerboll!

Det må hända att jag inte är politiskt korrekt.
Eller att jag riskerar att åka på flertalet påhopp nu.

Men det HETER negerboll!
(Det finns ingen som helst rasistisk tanke med det, från min sida).

5 som har tyckt till:

Anonym sa...

Håller med! Det har aldrig varit rasistiskt.
Idiotiskt att döpa om till chokladboll för att inte stöta sig..Diplomatiskt ? Nä!!

Kram på dig (snygg panter förresten, ditt öga var läckert med!)

Mikaela H B sa...

Både jag och min mörkhyade man säger negerboll. Negro betyder svart och de är ju nästan svarta! Vettig koppling mao. Inget rasistiskt tycker jag heller. Chokladboll är de ju inte, smakar inte choklad alls. Jag skulle isåfall kalla det havreboll eller liknande om jag var tvungen.

Mikaela H B sa...

just ja, faktum är att jag tror att svenskar är mer känsliga för ordet neger än "negrerna" själva. De är från en början en "ras" med ett speciellt utseende precis som ariska rasen. Helt plötsligt har deras ras blivit ful så ordet neger blivit nästintill en svordom. Jag tycker det är fint att vi alla ser olika ut. Rasen neger tycker jag är lika bra som alla andra och ser inte det som ett fult ord.

Anonym sa...

Hur skulle det kunna vara rasistiskt när det är så gott. Finns inget negativt med det överhuvudtaget. Det är individer som själva är osäkra på vad dom tycker som inte "vågar" säga det. Ska ljusa människor bli arga för det heter vitt bröd. Nä löjligt...mer negerbollar till folket.

Urban sa...

Nu är det bestämt att negerbollens dag infaller 11 maj.

Fira istället för fajtas.