Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 23 februari 2009

Stockholms-syndrom?

Jag kan inte låta bli att förvånas varje gång jag läser rubriker som:
"Snökaos i Stockholm".
Här är bilder på vad som ska föreställa snökaoset i helgen. --->

Självklart all heder åt stockholmarna, för det måste vara nästintill OMÖJLIGT att inte ta sig fram när det är "hela" 2 cm snö... ;-)

Ja, jag vet. I Norrland har de minst 4 fyrhjulingar och snöskotrar per familj, så de kan ta sig fram.
Men inte hör man talas om "Göteborgs-syndrom" eller "Malmö-syndrom" heller.
Ni som bor i Sthlm får gärna dela med er: Vad är det för magiskt i snön där borta, på Sveriges baksida, som gör att bilarna bara gliiiiiider...?

4 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Ursäkta mig men det är liiite mer snö än sådär! Kaoset består delvis i att bussarna inte har vinterdäck så de kommer ingen vart. Skrattade hel morgonen åt bussarna utanför fönstret. Tills jag skulle åka själv dvs. Nu har de lagt om trafiken så att bussarna slipper alla backar, brightmen folk kommer inte hem.

I övrigt varför det bara handlar om snökaos här så är det väl det vanliga: vi är lite finare, lite bättre och lite intressantare och därmed värda att skrivas om. Det trodde jag var ren allmänbildning? ;)

Tove Kungsholmen sa...

Haha, det roligaste är att jag bor nära den där korsningen, passerar där varje dag! Bilden kommer ju från Expressen och deras huvudkontor ligger precis bredvid. Även den andra bilden i artikeln är tagen där. Kikar du på den så får du bättre koll på snöläget här nu!

Jempa sa...

We just like the drama.. :)

Västgötskan sa...

Tove:
Har de inte vinterdäck? :-O Är det inte lag på det?!

Jempa:
He he, jag börjar tro att det är så. :-D