Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 3 maj 2009

Det är ju som att jämföra...

Vem är mest skicklig när det gäller att leda en regering? Den frågan har SKOP ställt och fick fram (det inte så chockerande) resultatet: 74 % tycker Reinfeldt och endast 26 % svarade Mona Sahlin.

Det är ju som att fråga: "Vem tycker du ska leda Sverige; Joachim von Anka eller Scooby Doo?" Jag hade ju med största säkerhet svarat von Anka, även om jag varken gillar honom eller hans snålhet. Utan av den anledning att jag anser att Scooby är för klantig för att hantera X antal miljarder...!
Slutkontenta: Byter (S) partiledare så har de betydligt större chanser i nästa val.



DN, ab

5 som har tyckt till:

Alfahannen sa...

Vilket bara befäster misstanken att fler och fler idag röstar på ett ansikte istället för en politisk inriktning.

Illa, illa...

Anna sa...

Känner inte till Scooby Doo så bra så jag vet inte vem jag skulle välja:-) Snygg blogg, jag gillar choklad och randigt!

Västgötskan sa...

Joacim:
Visst är det (tyvärr) så. Det är ju inte för intet som M förlorade röster när Carl Bildt slutade, eller likaså när partier får sk. "Hägglunds-effekt" (om dock än jävligt kortvarig)...

Det handlar inte BARA om politiken, utan hur väl dess partiledare får UT partiets åsikter och politik bland väljarna.

Tove Kungsholmen sa...

Fast jag tycker att de ska behålla henne for ever. I mina ögon är Mona det bästa som har hänt socialdemokratin på länge! :)

Curt sa...

Håller helt och hållet med Dig. Byt ut Mona mot t ex Tomas B.och S kommer att öka i popularitet igen!