Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 18 maj 2009

Macken - Det är äkta kult!

Var det någon som såg "Söndagsparty" igår? Gäster var bl.a. Anders Eriksson och Jan Rippe. Kanske mer kända som "Roy och Roger" i macken. Sveriges kultserie nr 1! När de nämnde att det bara hade varit 6 avsnitt, blev jag lite förvånad. Förvisso hade mina föräldrar spelat in avsnitten, som jag sedan lät gå på högvarv därhemma (på den gamla hederliga VHS:en!) Men var det verkligen bara 6 stycken...? *funderar*

Lika unga/gamla nu som då??

De framförde den klassiska "Jag vill köpa kondomer, men vågar inte säga det"-scenen. En mörk kille kommer in och säger att han vill ha "Rubber". Först ropar Roy på Roger och Roger fattar förvisso att det är gummi det handlar om. Men ändå få de det till däck och sen frågar de om killen ska ha stora eller små? Michellin, Good Year osv. Slutrepliken blev:
"-Om jag vore du, skulle jag sätta på Pirelli!" (Varpå de såg ut att skämmas lite där i tv-soffan, när den andra gästen, Charlotte Perelli, bröt ihop i ett gapskratt!) :-D

Jag blev dessutom fullständigt ställd över att de såg likadana ut nu som för 20 år sen. Hur jag än vred och vände så fick jag inte ihop det?! Hm... Innebär det även att JAG inte heller har åldrats något sen 1987..? ;-)

3 som har tyckt till:

Moosan sa...

6 avsnitt? Allvar?...Måste gjort detsamma som du..låtit den där videon gå om och om isåfall..?
Där ser man!
kram

Alexandra sa...

Dom är bäst!!!!

Lotta sa...

Såg det också ! Helt underbara ( när Roy fråga om det ska va stort gummi o "måttar" med händerna innan han fäller det där med Perelli ! ), vilken mimik!