Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 8 maj 2009

Då är något fullständigt, jävla galet..!

Centern vill ta bort, eller rättare sagt "minska" LAS. De vill ha ett "mini-LAS" endast innehållande grundläggande rättigheter. (Vad nu detta skulle innebära, vet man väl inte än?)

Jag kan delvis hålla med, men jag måste erkänna att jag är kluven. LAS som det ser ut idag är både positivt och negativt. Har man jobbat länge på ett företag och sköter sitt jobb, anser jag att man SKA ha ett plus i kanten för detta. Dvs företaget ska inte kunna göra sig av med någon, bara för att personen är t.ex. 58 år och kanske jobbar lite långsammare än sin 25-årige arbetskamrat...

Å andra sidan vet jag, av erfarenhet, att många av just dessa personer (som varit länge på ett ställe) är på fel plats! När man som receptionst fick höra följande kommentar från en kund som ringde:
"-Koppla mig till vem som helst på kundtjänst (innehållande ca 15 personer), bara INTE XXXXX", då insåg man att det är något som är fullständigt, jävla galet...! :-P



DN

4 som har tyckt till:

♥ ♥ ♥ bambi bantar med cambridge just nu ♥ ♥ ♥ sa...

Jo och oftast så tröttnar man och gör jobbet slentrianmässigt. Men om man är nära pension så är det ju omöjligt att få något annat jobb!

Tove Kungsholmen sa...

Samtidigt skulle en uppluckring av LAS innebära att det skulle bli lättare för ALLA att byta jobb, inte bara de unga och att folk över 50 faktiskt skulle kunna få nytt jobb. Som det är nu är man attraktiv på arbetsmarknaden ett kort tag, mellan 25 och 40 ca. Som kvinna tappar man en hel del attraktionskraft under de åren pga barnafödande/befarat barnafödande.

Nej, dumpa vår hårt reglerade arbetsmarknad och inför en friare dito, alla skulle tjäna på det.

Läste bad/hästskitinlägget. Jag har alltid undrat varför folk har djur. Obegripligt enligt mig och ditt inlägg illustrerar det väl! :D

Trevlig helg!

Anonym sa...

Så för att en kund inte gillar en av femton i personalen så är det enligt dig fel på denna personal !?.Har du alla hönsen inne eller !?.Du har aldrig hört talas om korkade och oförskämda kunder !?.Nä förmodligen inte.

NetRunner

Västgötskan sa...

NetRunner:
Nej, inte fel på denna personal, men på den PERSONEN...
Jag har alla höns jag behöver. Personen i fråga VAR inte särskilt trevlig, inte mot andra på företaget heller, så.