Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 11 maj 2009

Ursäkta, men du har något vid gylfen...

Har ni någon gång känt att ni inte kan kommentera att en person har ett djur, en fläck eller något annat, på vissa ställen på kroppen? Det är ruskigt svårt att öppna munnen, för man upplever det som pinsamt:
"-Ursäkta, men du har en tveskjärt som snart kryper ner i skrevet på dig. Eller:
"-Ursäkta, men din gylf är öppen".

1. Ska man ändå säga det och på så sätt ev.förhindra pinsamma händelser för personen. Eller i värsta fall, ett "nyp" i brallan. (Av tveskjärten menade jag nu!) ;-)

Eller:
2. Hålla tyst, för att man är rädd att de undrar HUR man fick syn på det? (För hur trovärdiga är förklaringarna i det här läget...?)

Det räcker ju att man ser till sig själv. Jag måste ju erkänna att även jag skulle bli lite fundersam om någon säger:
"-Du har en fläck på byxorna. Där, precis på insidan av låret".
Eh. Ok, och det märkte du, hur då...?

3 som har tyckt till:

Lina sa...

Klart man ska säga till!

Ja mammsingen är lite mysko =) Tops får ju inte tag i de stora kusarna...

Men visst fan är det snuskigt med snorkråkor...uäk!

Moosan sa...

SÄG TILL!..jobbade 13h med min manliga arbetskamrat..vi fick dessutom besök av en manlig bekant 3ggr samma dag (vet varför nu ;-) )..när jag kommer hem,säger dottern till mig att jag har ett STORT hål i baken på mina hängseljeans...mina illröda trosor lös igenom..fanns inte en chans i världen att någon kunnat missa det...förrutom jag då...lite svårt att se bakdelen på sig själv!...SÄG TILL! ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Säger alltid till om gylfar, snorkråkor etc. Ett fåtal tar illa vid sig men de flesta uppskattar det. Tror det är få som säger till. Önskar folk gjorde det till mig när jag har intorkat snor på näsan (varje dag typ men bara liiite snor) eller toapapper hängandes från brallan (typ inte hänt än men lär väl göra det soma day).