Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 27 maj 2009

Då var det dags!

Idag händer det!

Jag ska teckna medlemsskap på gymmet! JAG? Jodå, det är fan-i-mej dags att göra ett seriöst försök att bli av med lite av fläsket. Häromdagen tänkte jag:
"Ju äldre man blir, desto långsammare blir ämnesomsättningen". Det är ju bara att konstatera att det stämmer. Man ser ju inte ut i kroppen, som man gjorde för 10 års sen. (Kan det ha att göra med att jag red minst 2 dagar/vecka och cyklade ca 8 km per dag, fram och tillbaka till gymnasiet? Nääää...) ;-)

Hur som helst. Säg att man skulle gå upp 1 kg om året. När jag då når 40 år, skulle det innebära att jag väger 85 kg?! :-O Hemska tanke!! Nej, något måste göras! Jag kommer aldrig att bli pinnsmal och det VILL jag inte heller bli! Det jag är mest nöjd med på hela kroppen är min Jennifer-Lopez-rumpa. (Ok. Kanske inte helt lik, men något åt det hållet i alla fall). *skratt*

Igår när jag handlade träningsbyxor, så tog jag av vana med mig strl 40 in i det fantastiskt trevliga omklädningsrummet. Alltid lika roligt att se sig själv i lysrörsbelysning...
Byxorna var för STORA?? Va? Blir man en storlek mindre, bara genom att köpa träningskläder? Eller har sportkedjorna dragit av en storlek på plaggen, för att man ska bli mer motiverad? Hm... Skumt var det i alla fall...

5 som har tyckt till:

Ina sa...

Lycka till med träningen nu. *kram*

Moosan sa...

1km om året..ja..det låter lite mycket att bli ca 1mil bred om 10år :-D (sorry,kunde inte låta bli ;-) )

Jempa sa...

Ahaa.. Vad avis jag blir :)

Västgötskan sa...

Moosan:
Ja, jag såg att jag hade skrivit km. Ha ha! Det hade ju varit ännu värre! :-D

Jempa:
Visst blir du, innerst inne. Erkänn! Nu kan jag äta dubbelt så många chokladkakor och ändå inte gå upp i vikt.
Eller var det inte så det funkade...? Ha ha!

Jeanette sa...

Härligt. Vilket gym ska du träna på? Så kan jag komma dit och skratta, käka en påse chips och dricka några liter läsk. Snacka om underhållning!