Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 15 maj 2009

Eurovision song contest 2009 - Does it never end?

Melodifestivalen känns ganska uttjatad redan innan den har börjat! Först var det deltävlingar i Sverige, sen final. Efter det kom "inför eurovision song contest" och just nu är man inne på semifinalerna... Does it never end??
Kvar har vi finalen som jag känner mig ganska svalt intresserad av. Jag kommer säkert titta, men inte med något större engagemang.

Det enda jag hittills vet är:

1. Malena är uppskriven till skyarna. Även i år kommer Sverige sitta och undra vad sjutton det var som hände (om vi inte kommer med i top 5).

2. Norges bidrag borde vinna hela skiten! (Nej, jag säger inte det bara för att det är våran "granne"). Däremot tycker jag inte att han är särskilt snygg, som de flesta mellan 18 och 60 år verkar tycka.

Snygg?

3. Det enda bidraget jag råkade "zappa" in på igår, under en reklampaus i "Criminal Minds", var Lettland. Ursäkta svordomen, men vad i helvete var det?! En hysterisk dålig låt, som tydligen handlade om trafikstockning (?!)
De kommer garanterat ändå få en högpoängare av sitt grannland och värdlandet Ryssland. Trust me!

Bra?

SvD, ab, ab, DN


0 som har tyckt till: