Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 10 maj 2009

Hela svenska folket är garanterat idel öra!

Dör någon närstående måste man ändå gå på utsatt möte på arbetsförmedlingen. Annars förlorar man a-kassan.

Systemet är uppenbarligen helt jävla galet! Man undrar ju vad det är för människor som sitter och bestämmer sånt här? Om deras mamma/fru/dotter skulle dö och begravningen krockar med en anställningsintervju, de har bokat sen tidigare. Hur många hade gått på anställningsintervjun; räck upp en hand! Ingen...? Ok. Förklara då det här. Helt svenska folket är garanterat IDEL ÖRA!

4 som har tyckt till:

tuula sa...

tack för att du engagerar dig!
tuula

TMM sa...

Jag tror att idioten Lars-Erik Mellilä skulle gå på intervjun. Jag menar, han måste ju ändå föregå med gott exempel. Eller?

tuula sa...

tacksam för ditt engagemang! trodde inte att det fanns så många som delade min sorg
Tack tuula

Jempa sa...

Det där har jag missat. Helt sanslöst..