Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 13 maj 2009

Vem vill ha foppatofflor, när man kan få...

De diskuterade träskor på Rix FM i förra veckan. Träsko-branschen går tydligen som tåget, trots finanskrisen. Jag kan inte annat än att nicka instämmande.
Vem f-n vill ha ett par hemska foppa-tofflor (Ja, jag är extremt "allergisk" mot dem, oavsett vad andra säger!) när man kan få ett par hederliga trädojor, med stöd för hålfoten och fördjupning för stortån?

Nästa inköp kan bli ett par såna här:

Ascoola ju!!! :-)


6 som har tyckt till:

Alexandra sa...

Träskor rockar =)

Anjo sa...

Hahahahaha jag är en av de där som bara hatade foppa tofflorna!!!! Jag RIKTIGT HATADE dem!!!!1 Hur fan kan man ha dem på sej, de är fula plastiga och så blir man statisk av dem....bara skitskor....men så av någon anledning som jag fortfarande inte helt förstår så köpte jag ett par förra sommaren....Kan inte leva utan dem idag....KAN INTE!!!! Helt underbar skor....fortfarande SKITFULA!!! men jag älskar dem!!!
Träskorna, ja de hörde jag talas om den modellen förra sommaren tror jag det var och letade efter dem men hittade aldrig den modellen med rem och blomma så det fick va...men kommer de nu i butikerna....ja då jäklar ska jag ha dem oxå!!

Moosan sa...

Kan riktigt se framför mig hur sjuksköterskorna på lasaretten "svävar" fram i dessa "substitut" till Foppatofflor :-D

Unknown sa...

hahaa.. jag var i Italien 97 och DÅ var det såååå inne.. vi sa att Italienarna måste ha fått fnatt..träskor med klack,remmar och allt var som var på..
Men förra året..japp. då var det dax för svergie..

Lite senare än alla andra..men så kan det vara.. !!

Tove Kungsholmen sa...

Jag gillar båda jag! Träskor är snyggare och skönt men Foppa är skönare. Man får ju inte säga det egentligen men jag står för det! Lika mkt som jag står för allt jag tycker, kolla bloggbråket hos mig! :o

Västgötskan sa...

Maria:
Svenskar är alltid sist. Tråkiga och "medel" som vi är, vågar vi aldrig sticka ut med nånting. :-D

Tove:
Jag såg det idag. Uj uj, vilka idioter det finns! :-P