Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 8 maj 2009

Facebook-syndrom...?

Det finns mycket som kan förbrylla mig, när det gäller facebook. Men det är FRAMFÖR ALLT en sak. Tycker en del människor att det bara går ut på att ha så många vänner så möjligt? Om inte, förklara då gärna följande scenario för mig;
Man får och skickar ut vänförfrågningar. Det börjar oftast med de man känner bäst. Sen övergår det till personer man umgicks med för 5-10 års sen. Efter det personer som man gick i skolan med (för över 15 års sen).
Jag är själv "skyldig" till all of the above. Lite kul att prata med personer man inte har bytt ett ord med under så lång tid. :-)

MEN! Slutligen, fenomenet jag inte förstår:
När (och framför allt varför) börjar man skicka vänförfrågningar till vänners vänner? Alltså personer som man kanske har ett par gemensamma vänner med, men som man ALDRIG har träffat?! Why, liksom...?

4 som har tyckt till:

whatthefuckdotcom sa...

instämmer i ditt Why... jag har fått sådana men jag klickar alltid nej. Jag vill veta vem jag är vän med

Amathea sa...

HÅller med!
Jag har några sånna och av ren artighet har jag inte kunnat med att göra annat än lägga till på listan.

En av dom umgicks med min bror (och jag träffade henne en gång) och en annan har jag köpt latte av på donken någon/några gånger.

WHY??

Jempa sa...

Så långt har det som tur var inte gått för mig. Jag har träffat alla mina 'friends'.. Men det var längesen jag fick en request, så det börjar nog ta slut på folk nu.. :)

Johanna sa...

Jag har drygt 450 vänner på facebook.
MEN!
Känner allihopa, gamla & nya vänner, men som sagt, känner och har träffat alla. :)