Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 29 maj 2009

Då var den här…

Träningsvärken! Trodde igår att jag skulle komma undan ganska lindrigt, men tji fick jag… :-P
Igår kväll när jag skulle lägga mig ner i soffan, så gjorde jag som jag alltid gör. Sätter mig först för att sen sänka överkroppen ner mot den sköna kudden. Skillnaden var att den här gången infann sig inte den sköna känslan. Magmusklerna (de små/få som vanligtvis finns och lyckas med just den enkla uppgiften) var helt mörbultade efter veckans tortyr och hämnades genom att hugga till av smärta…! Aj aj! ("Varför tränar jag", hann fara genom huvudet).

Tydligen är minnet bra men kort. Igår var jag inne och bokade ett sk. MRL-pass (Mage, Rumpa, Lår) på söndag. Så lagom till att denna träningsvärken (förhoppningsvis) har släppt, dvs någon gång i morgon kväll, så kommer jag pressa mig och min kropp på ett 60-min pass, fokuserat på (delvis) samma muskler. Fan, vad min mage kommer älska mig! :-D

5 som har tyckt till:

Unknown sa...

Hoppas att det är okej att jag använde din blogg som meddelande länk mellan oss idag.. min mob e sepig..
Jag har bokat följande pass nästa vecka..
tisdag bodypump 17:10
Onsdag S.core 18-18:30
Fredag Bodypump 17:10..

är detta nåt du kan tänka dig..

Hitta inga korta spinning pass som jag kunde på..
SÅ.. kolla å meddela mig..
Jag kan ju hämta dig om det hjälper till nåt..
Kram

Jempa sa...

Det är en skön smärta ändå.. :)

Västgötskan sa...

Maria:
Onsdag och fredag kan jag nog lösa. Tisdag blir för tajt med tid.

Det vore jättebra om du kan hämta mig. :-)

Jag går in och bokar tiderna, för du har bara bokat för dig antar jag?

Tove Kungsholmen sa...

Bästa smärtan ju!!!

Trevlig helg och tack för FK-chattips!

Unknown sa...

Jupp.. ja harh bokat..
hämtar dig innan.. hoppas att du hinner.. nice..
S-cor och Pump it is..
See ya..