Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 7 maj 2009

Årets första dopp..! =O

Jag har inte nämnt det, men vi har en liten hund på prov. En halvhysterisk, energisk (!) Jack Russel… (Sambons drömhund, inte min!)
Gårdagen bestod av en promenad in till sjön. Stora hunden lös, eftersom hon lyssnar och minihunden I koppel. Väl inne vid sjön släppte jag henne och upptäckte att hon tyckte det var VÄÄÄLDIGT roligt att leka apport. Så jag kastade ut en pinne I vattnet, som hon simmade ut och hämtade, kom tillbaka in och satte sig. Perfekt apport helt enkelt.
Vid andra kastet hoppade hon efter, men missade vart pinnen tog vägen, så hon simmade runt, runt tills hon hittade… (Nej, inte pinnen) tampen som bryggan brukar sitta fast i. Ett liten bit gick bra att simma med den I munnen, sen blev det stopp. Tror ni hundfan släppte? NEJ, inte då!


Jag stod på strandkanten och ropade "Kom" och "loss". Testade både glad ton och bestämd ton. Inget hjälpte… Efter ca 5 min började hon se en aning trött ut. Efter ytterligare någon minut (med mina kontinuerliga utrop) så började hon komma ner lite mer under ytan. Paniken spred sig I min kropp!
Vad fan skulle jag göra? Jag hade dessutom på mig tajta jeans, så att "bara" vika upp den fanns inte på världskartan! Det alternativ som återstod var helt enkelt; av med brallorna och I och hämta hundjäveln! (Jag var oerhört glad…)

Det slutade väl. Båda på stranden välbehållna. Men "matte" en aning frustrerad. Inte blev det bättre av att stora hunden passade på att skaffa sig lite "eau-de-cologne-de-la-hästskit" på vägen hem (dvs rullade sig I FÄRSK hästspillning). Varför har man djur, egentligen?! :-P


9 som har tyckt till:

Lilla jag sa...

Hahaha...det hade jag velat se =)

Alexandra sa...

Haha underbart

Anjo sa...

*asgarv!!!*

whatthefuckdotcom sa...

Katter är smartare, skaffa en misse... inte bara att de skulle ha släppt pinnen... de hade inte kastat sig ut i det iskalla vattnet ;)

Moosan sa...

Hyyy..det där kan inte varit speciellt varmt!..Men vilken syn det måste varit ;-),ha,ha!
kram

Sara sa...

vad skönt med första doppet i år.... :-)
då kan du säga till din sambo att han är en badkruka som inte har badat ännu i år. :-)

Jempa sa...

Haha, ja shit, Jack Russel kräver en del motion och annat.. Men dom är väldigt söta.

Bild! :)

Anna sa...

Låter som en härlig promenad! *asgarv*
Skitkul, skrattade mycket när jag läste..

lotta sa...

Årets första dopp för dig då ? ;-)
Fick ett angenämt besök av hunden, "husse " o lilleman igår och jag förstår dig att det är husses favvo hund o inte din..
Sådan husse sådan hund... (ettrig, full i fan o retsam )
Elsa är sådan matte sådan hund ( varm, gosig, höll på att skriva .. hrmm... förlåt ... lurvig ? hahaha)
Ja, jag erkänner ... har druckit ett par glas vin...
Hahaha, jobbarkompis, börjar ge igen nu när du snart ska va pappaledig på heltid!!!
Puss o kram till er alla, lycka till med nya vovven !!!!