Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 8 maj 2009

Vem har glömt...

Tre kronor vann gårdagens kvartsfinal mot Tjeckien. Men längre än semi- har jag svårt att tro att Sverige kommer... Ikväll väntar ett revanschsuget Kanada, som historiskt sett, alltid har varit något av ett "spöke". De har dessutom ofta en 6:e växel att ta till. De gånger de inte har varit det, har de istället spelat jävligt fult och vunnit ändå...

Men även Sverige har en 6:e växel, även om den sällan är synlig. Vem har glömt Sveriges DUNDER-match mot Finland 2004, när 1-5 (7 min in i 2:a perioden) blev 6-5! Bara tanken ger beghagliga rysningar!



Hoppas hela svenska laget vaknar till liv. Det går inte att ta guld enbart med hjälp av en bra målvakt!



SvD

4 som har tyckt till:

S sa...

KLART dom ska till final!! (inte vad jag tror, men VAD är fakta i ishockey? INGENTING.)

Go gôbbe från Götet sa...

Jag har just spenderat 6 minuter och 21 sekunder på en helschysst rysare - TACK för den!

Måste faktiskt erkänna att jag inte hade en aning om 6-5-matchen. I ärlighetens namn har jag inte heller haft någon större koll på att det faktiskt är hockey-VM just nu (var tvungen att klicka på din SvD-länk för att fastställa om det var EM eller VM ;) Du verkar dock ha helkoll å använder dessutom ett par typiska sportcitat: "revanschsuget", "semi-" - den dô!

Nä, jag har nog för det mesta gjort annat när det varit sport på TV - sportat själv eller gått ut med hunden t.ex.

Ha en fin helg!

Go gôbbe

Bella sa...

Blev helt galet glad när jag läste din kommentar. Den värmde super mycket!

Oh hade nästan glömt hur spännande det var den matchen. Hockey på högsta nivå! Tyvärr tror jag inte att sverige har en chans idag=S Fast kommer ändå sitta fastklistrad framför tvn:P
Kramar

Gurtah sa...

Det är ju så man blir tårögd. Tänk vad många som svor, spottade och slängde ut sin TV vid 5-1 målet. Jag var inte långt ifrån att göra det själv... :D Sverige hade spelat så uselt fram tills dess. Finland dominerade fullständigt. Men forsättningen av matchen var som en dröm. Efter den matchen, så kommer jag aldrig stänga av TV:n/lämna hallen förrän matchen är helt färdigspelad.
Tack för rysningarna... ;)