Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 26 maj 2009

Jag - en självisk jävel?

Jag fick häromdagen höra något som jag fann väldigt deprimerande. Däremot vill jag börja att säga att det självklart är upp till var och en att bestämma (såklart).

En dam månadssparar. (So long, so good). Hon delar upp det på två olika konton. (Fine). Ett "vanligt" sparkonto och ett annat där hon sparar till... sin egen begravning?! Jodå, ni hörde rätt. Och som sagt, det är kanske både osjälviskt och omtanksamt gentemot de framtida efterlevande (?)

Personligen kan jag nog i så fall, bara konstatera följande: Jag en självisk jävel! Aldrig någonsin kommer jag att spara till min egen begravning! Har mina nära och kära inte råd med min begravning, så får de väl kasta mig i sjön eller hitta något annat kreativt (men gratis) sätt att "begrava" mig.

En annan dam sparar för att hennes barn ska ha pengarna när hon dör. Eh, ok... Varför? Det är hennes pengar, ingen annans och såvitt jag vet så klarar sig hennes barn alldeles utmärkt på egen hand och har egna pengar.

Livet är till för att levas och med det innebär: Sätt sprätt på alla eventuellt sparade pengar innan du dör!!

0 som har tyckt till: