Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 14 maj 2009

Lena PH i Ryssland..?!

Jag lyssnade på Rix Morgonzoo imorses och fick mig ett gott skratt.
Jocke tävlade med en lyssnare (Patrik) och frågan var: Vad heter Rysslands längsta flod?
Jocke svarade Volga, vilket var fel. Patrik visste inte och fick därför ledtråden: "Dansa i Neon"...

"-Va, finns det en flod som heter Lena Philipsson?!" utbrister Jocke.
"-Säg samma nu då", uppmanade Roger till lyssnaren Patrik.
"-Lena Philipsson?" säger han frågande.
"-Nej, utan bara...." fortsatte Roger.
"-Philipsson?!" svarade Patrik då.

Jag skrattade så jag grät.
För vidare information heter floden alltså "Lena". :-D

2 som har tyckt till:

Moosan sa...

Ha,ha,ha...rolig prick det där! :-)

Mamasnest sa...

Jag hörde också det där! Jag höll på att köra av vägen när han sa Lena Philipsson igen! :-D